Liv eller arbejde? Kirurgisk eller medicinsk KBU

Hey alle, jeg står i den situation, ligesom mange andre, at jeg skal til at vælge KBU forløb. Som det ser ud nu har jeg mere eller mindre valget mellem en kirurgisk stilling 30 min væk, eller en medicinsk 1 time og 30 min væk. Jeg har altid været mere glad for det medicinske, men skal snart være far og vil derfor selvfølgelig gerne have mere tid derhjemme.

Har nogle af jer været i den samme situation? Hvad valgte I og var i glade for det? Og vil det hæmme ens muligheder når man skal søge intro i medicinsk at man ikke har haft KBU ophold inde for samme?

2 Synes om

Hej @Stig_larsen og velkommen til studmed.dk,

Først og fremmest tillykke med at du skal være far! :man_feeding_baby: Dernæst tilllykke med at du snart er læge :man_health_worker:

Har du valgt forløb?

Hvis ikke vil jeg som far og som læge i KBU helt absolut anbefale dig at vælge den kirurgiske KBU og dermed den kortere afstand. Dette på trods af at det medicinske interesserer dig mest.
Du vil lære noget begge steder og selvom du måske vil havne mere på rette hylde i det medicinske er den kirurgiske del kun 6 måneder af din KBU. Derefter kommer jo praksis der formentlig også vil være tættere på din nye lille familie. Jeg tror de de fleste vil sætte pris på at kunne være så meget hjemme som muligt når man lige har fået en baby - din bedre halvdel vil formentlig også sætte pris på at du er hjemme 2 timer mere dagligt.
Var jeg i din situation havde jeg vagt det sted der er tættest på :smiley:

Håber at du kan bruge mit svar!

Dbh.
KmK

1 Synes om

Hej KmK

Tak for dit svar, valgte det kirurgiske ophold, grundet de grunde du selv skriver. Virker til at være en rigtig god afdeling, og ser samtidig frem til at kunne være mere derhjemme med den lille :slight_smile:

Mvh.
Stig

5 Synes om