Løn ph.d

Hey!
Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad man får i løn hvis man bliver ansat efter ph.d.-protokollatet i AC-overenskomsten. Og kun har sin turnus og autorisation efter denne som anciennitet?

Jeg har googlet lidt, men er kommet frem til 186301 om året…dvs lige knap 16000 kr/mdr? Det får de da ingen til at forske for, hva?

Der står noget om phd. løn her: http://www.laeger.dk/portal/page/portal … ANAETTELSE

Kan det bruges?

Mvh. Marie

Jeg fik vist omkring 28000/måned -men det var incl 1. år af speciallægeuddannelsen.

Det kommer også an på, om man ansættes på Uni eller på Hospital - dvs. som PhD-stipendiat eller som klinisk assistent…

  • Mikkel

Tror mig PhD løn får ingen til at forske!! :twisted: Men der er klart andre fede ting ved jobbet :smiley:

Lønnen som PhD er 278.208 kr årligt (april 2008 tal), svt. 23.184 kr pr mnd. Hvis du har din B-autorisation ydes et særligt tilæg på 27.926 kr pr år (april 2008 tal). Det er ved universitetsansættelse, jeg kender ikke lønnen ved de kliniske afdelinger.

Men det er altså en stor fordel hvis du har en afdeling hvor du kan tage nogle eksterne vagter.

lige for klarhedens skyld, de 18.000 de har fundet frem til er formentlig tallene fra 1997. Det er kutyme at man skriver 1997 tallen. Så kan man selv gå ind i en tabel og se hvad det bliver i 2008 tal, 2009 etc.

[quote=“madpe01”:12nekjt7]Tror mig PhD løn får ingen til at forske!! :twisted: Men der er klart andre fede ting ved jobbet :smiley:

Lønnen som PhD er 278.208 kr årligt (april 2008 tal), svt. 23.184 kr pr mnd. Hvis du har din B-autorisation ydes et særligt tilæg på 27.926 kr pr år (april 2008 tal). Det er ved universitetsansættelse, jeg kender ikke lønnen ved de kliniske afdelinger.

Men det er altså en stor fordel hvis du har en afdeling hvor du kan tage nogle eksterne vagter.[/quote]

Man skal bare være klar over, at man faktisk kun må tjene meget lidt ved siden siden af. Hvilket nok næppe bliver overholdt af de fleste.
Ved et phd stipendiat får man kun pension svt 60 %.
Den bedste ansættelse er klart som klinisk assistent. Husk at der i ansættelseskontrakten skal stå at du er ansat under overskomsten, ellers er du ikke berettiget til løn under barsel, sygdom etc.

[quote=“lul1971”:2co68pgx][quote=“madpe01”:2co68pgx]Tror mig PhD løn får ingen til at forske!! :twisted: Men der er klart andre fede ting ved jobbet :smiley:

Lønnen som PhD er 278.208 kr årligt (april 2008 tal), svt. 23.184 kr pr mnd. Hvis du har din B-autorisation ydes et særligt tilæg på 27.926 kr pr år (april 2008 tal). Det er ved universitetsansættelse, jeg kender ikke lønnen ved de kliniske afdelinger.

Men det er altså en stor fordel hvis du har en afdeling hvor du kan tage nogle eksterne vagter.[/quote]

Man skal bare være klar over, at man faktisk kun må tjene meget lidt ved siden siden af. Hvilket nok næppe bliver overholdt af de fleste.
Ved et phd stipendiat får man kun pension svt 60 %.
Den bedste ansættelse er klart som klinisk assistent. Husk at der i ansættelseskontrakten skal stå at du er ansat under overskomsten, ellers er du ikke berettiget til løn under barsel, sygdom etc.[/quote]Det med at man ikke må tjene penge ved siden af PhD’en har jeg hørt fra flere, men for mit vedkommende er faktum at ingen af de fonde der har bevilget mig penge har stillet det krav (hverken i opslag eller bevillingsskrivelser). Der står heller intet om det i ansættelses kontrakten. Derfor arbejder jeg som det passer mig i weekender, så længe mit vagtarbejde ikke påvirke min PhD arbejdsindsats mener jeg ikke der er et moralsk problem, og der er i hvert fald ikke noget problem på papiret.

[quote="madpe01
Det med at man ikke må tjene penge ved siden af PhD’en har jeg hørt fra flere, men for mit vedkommende er faktum at ingen af de fonde der har bevilget mig penge har stillet det krav (hverken i opslag eller bevillingsskrivelser). Der står heller intet om det i ansættelses kontrakten. Derfor arbejder jeg som det passer mig i weekender, så længe mit vagtarbejde ikke påvirke min PhD arbejdsindsats mener jeg ikke der er et moralsk problem, og der er i hvert fald ikke noget problem på papiret.[/quote]

Det er heller ikke den ansættende instans der stiller kravet, det er universitetet. Så det står et eller andet sted i regler for phd stud.
Iøvrigt er jeg ening med dig, at det ikke burde være et problem, sålænge det ikke går ud over ens phd.

Hvis det er rigtig er det jo fuldstændig absurd. Jeg mener det er ok for en læge at bijobbe i privat klinik/hospital som jo reelt er en konkurrent til det offentlige sygehus hvor vedkommende er ansat. Men som elendigt lønnet PhD må man ikke arbejde i sine weekender selvom der ikke er tale om at man arbejder for en konkurrerende institution/virksomhed :evil:

Til gengæld kan man søge orlov til reevant klinisk arbejde. Andet arbejde må dog kun andrage 800 timer i alt under PhDen (så vidt jeg husker). Og vi kan hurtigt blive enige om, at det er latterligt…

Skal man ansættes, skal det være som klinisk assistent - det er løn som reservelæge med ancinnitetstillæg, dog uden holddriftstillæg.

  • Mikkel