Løn som lægevikar

Da dette emne er vældigt oppe i tiden, tænkte jeg om der var nogen der vidste, om der skal noget særligt til før man får den seneste lønstigning.

Har nemlig lige fået ansættelsesbrev, og der står anført løn efter 2000-niveau; ca. 220.000 årligt. Men ifølge FADLs hjemmeside er 2007-niveauet omkring 257.000 årligt. Spørgsmålet er om det så er en fejl?

Håber nogen har svar parat om ret og rimeligt - så jeg har lidt krudt i kanonen, inden jeg spagt klager min nød… :slight_smile:

På forhånd tak!

Nu ved jeg ikke hvor du er blevet ansat men går da ud fra at lønnen bør være ens landet over!!

Jeg har nu været ansat på OUH siden sommeren 2007 og har en kontrakt hvor min grundløn er angivet til 257.144,04 kr samt der kommer et årligt tillæg på 19.344,00 hvorved årslønnen ved 37 timer per uge bliver 276.488,04 :slight_smile:

Ved ikke om det gjorde dig klogere?

Ville umiddelbart foreslå dig at ringe til dit ansættelsessteds lønningskontor og lave en forespørgelse… for er ret sikker på det må være en fejl!

Hvis lønnen er anført svarende til 2000-niveau, skal dette tal fremskrives til 2007/2008 niveau, og mon ikke de 220k årligt så bliver til 257k årligt???