Løn ved ekstra vagter

Hej Kollegaer

Jeg tager i øjeblikket en masse ekstra vagter på en afdeling jeg har arbejdet på tidligere.
Jeg er ikke længere ansat på afdelingen men kommer ind udefra en gang i mellem.

Hvordan bliver jeg egentlig aflønnet? Er det efter §34 stk 2 i “Sygehusoverenskomsten”

Det kommer jo an på hvordan jeres kontrakt er udarbejdet, men som udgangspunkt er det jo som overarbejdsbetaling. Evt med kørselspenge.

Nu ved jeg ikke hvad du har anciennitet, men du kan se timesatsen her: http://www.laeger.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/Laegerdk/Y_L/Løn/BEREGN_DIN_LOEN

Jeg har faktisk ikke kontrakt, som overenskomstens siger jeg skal.

Det er lidt en venneaftale med den led ovl.

Tja, men du skal jo ikke snyde dig selv og ikke mindst lønkontoret skal ikke snyde dig.

Du skal også have feriepenge i øvrigt.

Nej jeg vil netop ikke snyde mig selv.

Det man kan frygte er, at de timerne bliver indberettet forkert. Ikke af ond vilje men bare med de forkerte koder.

Derfor jeg søger læger der har været i samme situation så jeg ved hvad jeg kan forvente.

Tja, jeg tager selv ekstra vagter og det efter dette princip.

Kontrakt.
Overarbejdsbetaling
Feriepenge
Ingen pension
Ingen kørselspenge

Du ved hvordan det er.

Akut mangel på læger på afdelingen er ikke heeeelt så akut hos HR-afd. Der kan gå måneder!

Virker som om du ellers gør som OK siger

Der har ikke været nogle problemer i mit setup ej heller fra HR-afdelingen og lønnen kommer relativt hurtigt efter en vagt.

Det er ikke måned til måned betaling når det er som ektern - ikke der hvor jeg tager vagter i hvert fald…

Er det i Region H?

Hvad er problemet egentlig?

Har du ikke fået penge? Har du ikke fået hvad du mener du havde aftalt eller hur?

Der er ikke noget problem. Mangler bare erfaring på området og vil høre hvad andre har gjort i ligende situationer.

Tak for svar!