Makroskopisk anatomi

Hej

  1. semester er nu overstået med et meget flot resultat! Nu begynder 2. semester, men jeg sidder dog med en del tvivl, hvilket gør, at jeg bliver en smule bange for de næste par måneder.
    Nogen siger, at jeg ikke skal bruge tid på at læse i bøgerne, mens andre siger at bøgerne er gode. De fleste siger dog, at slides er det bedste?

Det er i øvrigt på AU - Nogle gode råd?

Også AU’er her.
Jeg brugte ikke bøgerne - overhovedet. Selvom jeg havde købt dem. Makro er udelukkende namedropping - og de fleste jeg kender brugte heller ikke bøgerne, men slides. Underviserne på AU bruger med slides som er gode.

Du kan altid sælge bøgerne igen til nærmest samme pris som du har givet, så hvis du vil helgardere dig selv kan du sagtens købe dem, bruge dem i det omfang du har brug for dem, og så sælge dem til jul.

Jeg har nemlig også snakket med min kusine, som er på 4. sem, hun siger også, at man kun skal bruge slides. Spørgsmålet er dog, hvilke? Er der nogen, som er bedre end andre?

1 Synes om

Man kan tilgå alle holds slides fra blackboard. Så der kan du shoppe lidt rundt og finde dem der passer dig bedst :slight_smile: Det kan variere meget, da man har forskellige undervisere alt efter hvilken del af kroppen der undervises i. Vores underviser i bevægeapparatet havde knap så gode slides, mens vores undervisere i indre organer havde rigtig gode slides. Så det er bare med at kigge rundt

Ud fra det ovenstående vil det så også gælde andre emner, hvis ikke alle? Det lyder nemlig lidt sådan.

Jeg er godt nok lige startet på gymnasiet og har lært omkring 400/600 flashcards omkring “medicinske fagudtryk” ift. til SOSU-uddannelsen og jeg synes jeg kan forklare det godt nok uden at have læst yderligere om det til en ikke-sundhedsfaglig.
Jeg ved dog ikke lige hvor godt man kan sammenligne dem, men jeg ville tro at det meste man lærer bortset fra at tænke kritisk osv. er tekst, som man bare skal kunne huske. Er det korrekt eller er det noget jeg har misforstået?

Ved godt det er lidt off-topic ift. det reelle emne, men jeg synes ikke det er nødvendigt at lave et helt nyt emne bare for at spørge om det, men det er bare min mening. :slight_smile: