Medicin adgangskvotient 2021

Hej alle
Sagen er den at mit snit endte med at blive 10,7 og vil så gerne søge ind på Københavns universitet og læse medicin.
Tror i at jeg kan komme ind med et gennemsnit på 10,7. Vil nemlig kun studerer i København, og derfor er de andre universiteter udelukket for mit vedkommende. Vil så gerne ind på drømmestudiet i KU, og hvis nogen kender til hvordan standby-plads fungere vil det så være en god idé, selvom jeg allerhelst vil læse til sommer og ikke vente.

Hej du,
Tilykke med det flotte snit. Du kommer højst sandsynligt først til at studere til vinter hvis du kommer ind gennem kvote 1. I forhold til hvordan stand-by plads fungerer, kan du risikere at vente til næste år, altså septemper 2022, før du kan komme ind og læse.

Tak for svaret, men tror du overhovedet at jeg kan komme ind i første omgang med et snit på 10,7 på Københavns Universitet

Ja da! Snittet burde meget vel ikke stige efter min mening

Hvorfor tror du snittet ikke vil stige. Jeg har ellers hørt, at folk har fået meget højere karakter under Corona pandemien.

Nogen der kan hjælpe eller dele sine tanker.
Tak på forhånd!

Der er et par andre tråde hvor adgangskvotienten diskuteres.

Hej Josef.
Du skriver, at wishanai kan forvente vinterstart, hvad vurderer du dette ud fra?

Hvis du er usikker på, hvorvidt dit snit er “højt nok” til optag på kvote 1, er det klart en fordel at søge om Standby-plads.
Lad os antage, at det laveste optaget snit ligger på 10,8, og denne person takker nej til pladsen, og du har søgt om en standby-plads, så får du muligheden for at få deres plads.
Bliver du godkendt på standby, men ingen takker nej til deres plads, så får du et tilsagn, som sikrer dig optag næste år.

Standby er en fordel, hvis du udelukkende søger Medicin. Har du andre prioriteter, så skal du afgøre med dig selv om du vil vente et år på Medicin, eller om der er en anden prioritet som du hellere vil igang med til sommer.

2 Synes om