Medicin I Odense mens jeg bor I Kbh

Hej alle sammen, jeg har taget optagelsesprøven i SDU og tror at jeg har gode muligheder for at komme ind. Men jeg kan ikke rigtig lide Odense som by, og ville hellere bo i kbh, da jeg er udenlandsk og gerne vil være i en international by. Er det muligt at pendle mellem kbh og Odense i løbet af de første år/bachelor? Har man mange nødvendige undervisninger/labs? Tak på forhånd :slight_smile:

Odense er faktisk en mega hyggelig by som også er ret international.

Men kan sige at der var en del af mine studiekammerater som pendlede mellem Kbh og Odense under bacheloren - Der er dog på første semester forholdsvis meget undervisning som er mødepligtig sammenlignet med de senere semestre. Det kan dog sagtens lade sig gøre.

Hej

Der er mange der pendler fra København af. På første år er der studiestartsopgaven i første måned med meget obligatorisk fremmøde, og derudover er der to dages Professionsetik på 2. semester. Kan umiddelbart ikke huske at der skulle være andet obligatorisk.

Men personligt vil jeg stærkt anbefale at komme til holdtimer i histologi og anatomi, samt de forskellige færdighedstræninger som er hands on undervisning.

Mit indtryk er, at de fleste der starter med at pendle ender med at flytte til Odense indenfor meget kort tid, fordi det er alt for hårdt i længden. Enkelte får det til at fungere, men langt de fleste ender med at flytte. Derudover ville jeg lige sige at Odense er en absolut fantastisk studieby som også er rimelig internationalt. Jeg er selv fra København og kunne absolut ikke forestille mig at bo i København mens jeg studerer. Jeg er ellevild med Odense

Jeg er snart færdig med studiet og har pendlet fra København siden dag 1. Det kan bestemt lade sig gøre. Der er ikke særlig meget obligatorisk undervisning på studiet - og det som der er, ligger som regel let adspredt. Jeg kender en del som pendler fra København, også Århus endda, og det har også fungeret super fint for dem. Det som trækker tænder ud er klinikopholdene, der skal man enten stå MEGET tideligt op, eller få sig et midlertideligt sted at bo, men “heldigvis” er der kun 16 ugers obligatorisk klinik på hele studiet, så det er overkommeligt. En stor faktor som man selv skal afveje er det sociale, hvis man gerne vil danne nogle tætte relationer og venskaber, blive en del af fællesskabet, er det markant nemmere hvis man flytter til Odense :slight_smile:

Hej, din besked har været sikke en lettelse! Tusind tak, virkelig! Jeg har flere spørgsmål, hvis du har lyst og tid til at svare på.

Har man kun 16 uger af obligatorisk klinik ophold? Kunne man gøre et ekstra klinisk ophold i Kbh hvis man vil? Har det været et problem for dig for at få venner at du boede langt væk fra Odense? Kunne du læse, mens der var mødepligtige perioder? Er det så rigtigt at man har mange mødepligtige timer kun den første måned af det første år? Hvor mange dage om ugen skulle du gennemsnitligt gå på universitetet i løbet af bacheloren? Og det sidste spørgsmål :grinning_face_with_smiling_eyes::sweat_smile: er det en ulempe i forhold til eksamenerne at man ikke deltager i forelæsninger? Var du diskrimineret pga det?

Tak på forhold :folded_hands:t2::folded_hands:t2: