Medicin og mac

Jeg starter til september, og jeg tænker, om der er nogen, der har erfaringer eller anden viden omkring, hvordan det fungerer med studiet og brugen af mac? Er der programmer eller andre ting, man skal bruge, og fungerer de med mac?

Hej. Jeg har læst i Århus og har egentlig aldrig haft noget stort behov for computere på studiet overhovedet. På et tidspunkt skulle vi lave en skriftlig opgave, men der skulle jo bare bruges almindelig tekstbehandling.

Jeg har selv MAC, og er nu PhD-studerende. De programmer jeg skal bruge findes til alle platforme (Linux, OS X, WinDåse osv). Jeg ville aldrig overveje et skifte til andre systemer.

Hilsen Jesper

Jeg har ikke oplevet nogen former for obligatoriske programmer, som har problemer på min mac. Langt det meste af notater, lister, tilmeldinger og lignende fungerer i cross-platform programmer.

Eneste problem kan være, hvis du er meget hooked på at bruge et bestemt digitalt atlas, hvor mac-udgaverne som regel er sværere at få fat på. Personligt har det aldrig været et problem for mig, idet der som regel findes gode alternativer.

/Jonas

Jeg kører selv macbook og har aldrig oplevet nogle problemer - hverken virus, nedfrysning eller andet crap Windows er fyldt med! Lang de fleste programmer der er til windows findes idag også til mac, og de er overhovedet ikke svære at få fat på…en Mac er virkelig stabil - en computer du altid kan stole på og regne med ikke vil gå ned i tide og utide.

Har mac - null problem

I det store hele fungerer mac okay på studiet, men cd’en der følger med klinisk ordbog, fungerer fx kun til windows - ved ikke om det er generelt for alle opslagsværker… Det er selvfølgelig noget, man sagtens kan leve med .

Jeg er også mac-konvertit, og må sige at min macbook nok er mit bedste computerkøb nogensinde!

Enkelte specialprogrammer kan kun køre på windows, og til det formål bruger jeg Parallels. Det spiller max, men ud over prisen for Parallels (som er alle pengene værd), skal man jo også lige ha en lovlig Windows til ca. en tusse.