Hej
Sagen er den, at jeg virkelig har lyst til at læse til medicin. Jeg er en pige på 21 gik på gymnasie fra 2018 - 2021, men pga. samtlige problemer fik jeg ikke bestået min studentereksamen. I 2022 startede jeg på sygeplejerskeuddannelsen, hvilket jeg virkelig har været glad for, men det er gået op for mig, at det ikke er mig alligvel. Jeg vil gerne tage en 2 årig HF, hvor jeg efter kan supplere fag. (Er der andre “hurtigere” veje end en 2 årig HF)
Hvis alt går som det skal, så kan jeg starte på medicin, som 23-24 årige. Jeg er bange for at det er sent, at starte på uddannelsen som 23 årige. Jeg ved ikke rigtig hvad formålet er med det her opslag, men er der nogle af jer som måske har stået med det samme, som kan hjælpe mig videre.
Jeg synes ikke du skal være bange for, om det er for sent.
Jeg var selv nysgerrig for hvor gamle nye optagne var på AAU, da jeg skal starte der til september.
Jeg har kigget lidt på de tal som er offentliggjort sidste år og det viser sig altså, at 26% har en alder på 23 eller derover når de starter på medicin i Aalborg.
Jeg går ud fra at denne tendens er lignende på landets andre universiteter.
Hvis du virkelig brænder for det synes jeg, da det er en super god ide. Jeg tror ikke alderen bliver et problem, da der vil være mange i situationer som din.
Selvfølgelig bliver du læge i en lidt ældre alder end nogle af de andre, men livet er jo langt. ![]()
Det er på ingen måde for tidligt - jeg var selv 23 da jeg startede sidste år, og der var mange jævnaldrende samt en del som var ældre. Hvis medicinstudiet er det som du brænder for, så er der ingen alder som er for sent. Jeg læser dog på SDU, men tvivler stærkt på at aldersfordelingen ser meget anderledes ud andre steder i landet.
