Medicin-studier i USA

Hej Allesammen !!!

Jeg har søgt om optagelse på medicinstudiet her i Danmark (via kvote 2).

Da det forholder sig sådan, at jeg ikke på nogen måder er garanteret optagelse har jeg besluttet mig for at prøve at søge om optagelse i udlandet.

Jeg ville høre om der er nogen der har erfaring eller nogen der kan vil være så venlig at give mig nogle råd og tips hvad angår finansieringen af studier i USA. For som bekendt er studierne i USA ret dyre, men der findes vel scholarships, legater o lign. ?

Jeg er meget taknemmelig for ethvert råd, der kan hjælpe mig videre i min situation !

Hej Enigma

Nu er det ikke fordi jeg vil tage modet fra dig, men finansieringen af studier i USA er ikke det eneste problem du kommer til at stå over for. Det første er nemlig at blive optaget!

For amerikanernes vedkommende skal de have overstået undergraduate studies, dvs. 4 års college, og herefter opnå en høj score på deres Medical College Admission Test (MCAT). Baseret på det lyder det ikke umiddelbart til at man kan komme ind med en studentereksamen.

Jeg fandt en artikel som omhandler udenlandske studerendes muligheder for at læse i USA både vedr. optagelse og finansiering.
http://www.naahp.org/resources_Internat … leflat.htm

Håber at den kan hjælpe dig på vej!

Hej Kate !

Tak for artiklen - den kan jeg sikkert bruge.

Jeg er godt klar over, at finansieringen ikke er den eneste udfordring jeg kommer til at stå over for.
Da det nu forholder sig sådan, at jeg rent faktisk er universitetssstuderende for øjeblikket (desværre ikke medicinstuderende)
har jeg haft mulighed for at tale med mange studerende, der har været i USA. Med al respekt for de mest kendte amerikanske universiteter, hvor undervisningsniveauet sikkert er meget højt, har jeg hørt, at niveauet på de “almindelige” amerikanske universiteter burde være til at overkomme for danskere.

Hilsen

Enigma

Mener faktisk dit projekt er dødfødt fra starten. For det første er det stort set umuligt at komme ind på et universistet i USA med mindre du går collagevejen først. Fx har det kun være muligt for KU at skaffe samarbejde med et universistet i USA indtil videre. Desuden kan du ikke umiddelbart overføre din amerikanske eksamen til danskeforhold. Du vil få MANGE problemer inden du kommer igang. Ikke for at være lysseslukker, men håb du på at du kommer ind via kvote to og glem alt om USA. Måske et andet sted i europa, men USA kan du godt glemme.

Faldo:
Kender du til noget om hvordan man søger optagelse på medicin i fx England eller andre lande i Europa?
Så vil jeg meget gerne have nogle links og oplysninger herom…

Tak