Medicin Studiet i Danmark, Student fra London

Hej allesammen :smiley:

Jeg blev student i 2011 i London, har taget min folkeskole uddanelse og gymnasial uddanelse i London.
Jeg ved at jeg skal søge ind gennem kvote 2 for at få min uddanelse anerkendt og mit gennemsnit omregnet til den danske 7-trins skala, således at min ansøgning også bliver vurderet gennem kvote 1.
Det gennemsnit jeg så får ligger på 10,3 (inklusiv bonus).

mit spørgsmål er at jeg meget gerne vil læse medicin på KU. men sidste år var adgangskvotienten for kvote 1 på 10,7 for KU og for standby pladserne var den på 10,1. Jeg ved ikke hvad det bliver dette år og jeg ved slet ikke hvad det bliver året efter?

Jeg er også igang med at søge frivillig arbejde og starter med noget PR arbejde for Ungdoms Røde Kors til Maj måned. Har også planer om at finde noget mere studie relevant arbejde. Jeg vil ihvertfald have et års frivillig årbejde på mit CV da jeg søger ind i marts 2013.

Mine karakterer i de specifikke adgangskrav (efter suplering):

Matematik A - 10/12 (er på GSK suppleringshold lige nu)
Fysik B - 10 (har læst på GSK, afsluttede i december 2011)
Kemi A - 10 (læst i London)
Engelsk B - 12 (læser det på GSK til efteråret 2012)
Dansk A - Søger dispensation da jeg har taget min studentereksamen i england og da dansk ikke er mit modersmål, og jeg kan også dokumentere min skolegang fra 0 til 6 klasse på dansk folkeskole.

SÅ hvad er mine chancer? :unsure: på KU? på SDU? eller AU?

Tusind tak på forhånd for alt jeres hjælp :slight_smile:

Alt i alt har du jo et godt gennemsnit, og derfor har du jo mulighederne for at komme ind på et af universiteterne. Jeg ville nok ikke regne med medicin på KU, men man kan vel altid håbe, da ingen kan forudsige, hvad adgangskvotienten bliver - udover at mange har på fornemmelsen, at den nok vil stige.

Flot arbejde mht. GSK. (forstår dog ikke årstallene, men what the heck…)
Umiddelbart ser det ud til, at du har gode chancer ved AU og AAU, da det er gennemsnittet i de fem fag, som de dømmer ud fra i kvote 2. Jeg er dog næsten sikker på, at du ikke vil få dispensation derfra, da de trækker 0,5 fra dit kvote-2-snit for hvert manglende fag. Ellers kan du prøve dig frem på SDU. Prøv at ringe til studievejledningen. De er trods alt de bedstkvalificerede. :slight_smile: lykke til.

Du Læser mat A og Engelisk B på GSK, og du får 10/ 12 . Hvor sikker er du på det ? Har du fået tilsagn om det eller hvad?

Har aldrig hørt nogen der kunne blive optaget uden Dansk A bare fordi pågældende har gået i folkeskolen eller på et dansk Gymnasium.
Held og Lykke

Tak for alle svarende :smiley:

Mht. Til Matematik A - jeg læser det lige nu og læser ikke noget andet her på tiden, der er ingen sikkerhed om at jeg får 10 eller 12 i mat A , men det er det jeg forventer at jeg kan opnå med hårdt arbejde :slight_smile:

Og for Dansk A - har læst på KU’ webside:

http://studier.ku.dk/optagelse/udenlandske-ansoegere/eu-eos/#SøgerOptagelse

“Hvis du har gået i en dansk folkeskole, men på gymnasiet i udlandet, kan du også søge om dispensation for kravet om danskkvalifikationer, hvis din skolegang kan dokumenteres.”

Har jeg misforstået det?
Fordi så bliver jeg enten nødt til at tage studieprøven eller gsk supplering i Dansk A :open_mouth:

Måske har du ret, men dispensation en svær vej tl at nå dit mål. Tag dansk A på VUC /HF
adgangskrav gennem kvote 2
Mat A
Kemi B
Fysik B
Dansk A
Engelsk B
Har du gode karakter i samtidig fag, har du chance for at komme ind. Kan du ikke prøve i England hvor du tog STX ?
Krydser fingre!

Alternativet til Dansk A er nok at tage Studieskolens Danskprøve (ved ikke om der kræves 2 eller 3 for medicin nu) og søge om at få godkendt modersmålet (i dit tilfælde Engelsk A) som gældende for niveaukrav. Spørg studievejlederen om muligheden!