Medicinsk kompendium 6. semester KU

Hej allesammen

Jeg starter på 6. semester på KU i februar måned og kunne godt bruge lidt hjælp med hensyn til medicinsk kompendium. Jeg har hørt, at det strengt taget ikke skulle være nødvendigt at købe kompendiet til 6. semester, men alligevel kender jeg mange der har gjort det. Jeg vil rigtig gerne høre fra nogle af jer, der har gået på 6. semester og måske kunne have et godt råd mig, da jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe kompendiet allerede nu.

På forhånd tak!

Som med alle andre semestre og alle andre bogvalg er det meget en smagssag. Jeg har stort set kun læst efter kompendiet på 6. sem. - og været glad for det. Jeg forstår godt dem, der synes, det er lidt i overkanten - det er det helt sikkert på nogle områder - men hvis man formår at sortere lidt i stoffet, synes jeg, det er rigtig godt at læse efter.

Men jeg kender også flere, der kun læser efter basisbogen eller har valgt mellemvejen med en af de engelssprogede lærebøger, som jeg hovedsageligt har hørt godt om. I forhold til examen tror jeg egentlig ikke, der er den store forskel. Omend det er mit indtryk, at basisbogen er lidt for kortfattet nogle steder. Men så har man jo heldigvis mulighed for at supplere med noget andet.

Så altså… alt i alt er det jo meget et spørgsmål om temperament. Tag på biblioteket og læs lidt i kompendiet og i nogle af alternativerne og se, hvad der passer dig bedst. Det er alt for mange penge at betale for noget, man ikke bliver glad for. Så hellere en af de andre bøger - evt. suppleret med lommekompendiet. En løsning som mange synes at være glade for.

på 6. købte jeg basisbogen, og suplerede med kompendiet på bibloteket. Det fungerede fint. Nogle emner på 6. er lidt tyynde i basisbogen - eksempelvis endokrnologi, mens andre er fuldt tilfredsstillende - som es. ort.kir.
På 8. er det ligeså

held+lykke

Nikolaj