Medicinsk kompendium

Er der nogle der ved hvornår der næste gang kommer en ny udgave af medicinsk kompendium?
Spørger med henblik på om det kan betale sig at vente med at købe det til en ny udgave kommer.

det udkommer ca hver 4år.
Du skal bare være obs. på at med.kom. desværre er forælder på mange punkter, og visse dele af det er komplet ubrugeligt.
Der findes andre alternativer, som jeg kan anbefale.
De udkommer oftere og er meget billigere.

Jeg vil anbefale at du inden du køber bogen, prøver at læse et kapitel i de forskellige bøger om det samme emne.
Så kan du se hvad der passer dig bedst.

mvh
svend

Er lige nysgerrig - hvilke alternativer kan du anbefale?

Anders

Khuram & Clark
Basisbogen
Harrisons principles of internal medicin.

mhv
svend

Har selv prøvet at finde informationer omkring en ny udgave af kompendiet.
Der er en del spredte poster omkring emnet her på studmed.dk (bla. en hvor det antydes at der ikke kommer en ny udgave), men umiddelbart ingen informationer af nyere dato eller med et nærmere svar.

Har også prøvet at skrive et venligt brev til Nyt Nordisk Forlag 2 gange for at høre, om der kan forventes en ny udgave i år, men har ikke modtaget noget svar.

Er der evt. nogen, der har hørt noget fra forfatterne eller haft held til at få information fra forlaget?

Hej!

Vi talte med et par af forfatterne til kompendiet. De er klar med deres del til juli august, men kompendiet er ikke klar foer en gang i det nye aar. Du kan spoerge i bogladen.

Harrissons udkommer den midt i marts, og det er en kanon god bog…

Tak for svaret.

Har kig på den kommende Harrisons som supplement til basisbogen. Købte sidste år Davidson’s og synes generelt layout og opbygning af de engelske lærebøger overgår de danske, men ender nok alligevel med at købe kompendiet. Når det kommer til eksamener er mit indtryk, at de ofte udformes næsten direkte efter de danske lærebøger.

Jeg har altid læst efter engelsk lærerbøger, og aldrig oplevet problemet, nok nærmere fordele, da du er mere opdateret og kender nyere behandlings guidelines, hvilket giver højere karakterer til eksamen, da behandlingerne ikke står i kompendiet.
Medicinsk kompendium, skal efter min mening betragtes som forældet, men da det er det “opgivet” kan man ikke kræve mere til eksamen…

mvh
svend

Tak for input Gundestrup.
Vedr. bogvalg har jeg også læst følgende post:
http://www.studmed.dk/viewtopic.php?f=48&t=15636&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=l%C3%A6seplan
Har ikke selv overblik over det, men ud fra ovenstående post og hvad jeg ellers har hørt, virker det som om, der er forskel mellem universiteterne på hvor egnede de engelske bøger er til eksamenerne.

Medicinsk Kompendium 17 udgave, udkommer første kvartal 2009.

Udgivelsen er hermed rykket fra November/December 2008 til Marts/April 2009.

Det skal lige tilføjes at Siden medicinsk kompendium udkom første gang for mange år siden, har den aldrig overholdt udgivelsesdatoen. 16 udgave var små 2 år forsinket da den udkom tilbage i 2004.

Med venlig Hilsen
Rasmus Evers
Medicinerladen (FADL’s Boglade)
Århus.