Medicinstuderende,Vil I være søde og læse min MOT?

Hej! Jeg ville være meget taknemmelig hvis der var en der ville læse min ansøgning. Gerne en der selv er blevet optaget gennem kvote 2. Jeg søgte ind sidste år, men har lagt fokus i min ansøgning om, da jeg nu har en anden relevat arbejdserfaring. All feedback er velkommen, både god og dårlig.

mvh. Solisten

Hej.
Jeg har kun nået, at læse din ansøgning meget hurtigt. Jeg tror dog, at jeg kan give dig et par hjælpende kommentarer med på vejen:

A) Der er stavefejl i din ansøgning fx “karaktærer” og “sammenhang”. Det bør du selvfølgelig rette.
B) Du bør overveje om du vil vinkle din ansøgning lidt mere hen imod studiet. Mange skriver ting i stil med; “…og det her kommer mig til gode på 4. semester hvor…” Som jeg har opfattet vurderer de ikke hvem der bliver gode læger, men reelt set blot på hvem der har størst chance for at komme hurtigst igennem studiet (det er der flest penge i for universiteterne).
C) Du har måske ikke voldsomt meget erfaring sammenlignet med visse andre ansøgere, så hvis der er et eller andet relevant du har undladt fra din ansøgning bør du helt klart tage det med… Hvis du fx. har taget et førstehjælpskursus eller et eller andet.

Held og lykke.
Mvh. Jakob

Tak! Jeg har kun boet i Danmark i 6 år, så det forklarer stavefejlen. Hvis du ser flere så må endelig sige til. du. Ja, jeg har læst nogle ansøgninger herinde og har set at mange har mange forskellige aktiviteter. Jeg har to børn, har flyttet til udlandet (Danmark) og har været musiker i flere år. Det burdte vel tælle som erfaring? Men ved ikke hvordan man skal få det med, det står i mit CV. Synes du jeg skal prøve at få det med?
Jeg har lavet lidt ændringer på ansøgningen så jeg vedhæfter igen.

Nu har jeg lavet om på min ansøgning og inddraget mere af min livserfaring. Vad synes du/I?