Medicinstudie i Århus eller København?

Hej
Jeg har længe vidst at jeg gerne vil læse medicin, og er i øjeblikket ved at færdiggøre fysik B på GSK.
Jeg er så heldig at jeg har et gennemsnit der ligger en del over det krævede, så jeg går stærkt ud fra at det ikke bliver noget problem at komme ind på min førsteprioritet.
Jeg har dog det problem at jeg virkelig er i tvivl om jeg skal søge Århus eller København som førsteprioritet.
Hvis man skal beslutte sig kun ud fra det faglige, hvilket universitet er så bedst? Umiddelbart appellerer studieordningen i Århus mere til mig, men hvor får jeg den bedste uddannelse og den bedste undervisning og mest klinik ophold???
Jeg håber at nogen vil tage sig tid til at give et bud, for jeg er virkelig i tvivl.

Med venlig hilsen Li

Jaa- københavn skal sparer 30 milioner :shock: - og Århus har den “ældste” studiordning :roll: .

Man kan jo også læse i odense :idea: (OK - har selv læst der, så det er jo nok en slags reklame)

jeg ville også tage odense. En fantastisk studieordning (går der selv). Kender flere i både kbh og Aahus, men det er på de “gamle” ordninger. Der skulle vist være kommet en nyere opdeling lidt alla odense…

Denne type tråde har været oppe mange gange før - tror ikke rigtig du kan forvente et seriøst svar - de færreste har gennemført udannelsen på to forskellige universiteter og har derfor ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag - du kan til gengæld bruge søge funktionen her på sitet og finde tråde der beskriver forskellene mellem de forskellige studieordninger og så selv vælge derudfra

Hej Li,

Jeg går også på GSK, og med samme formål som dig. Umiddelbart har jeg ikke forestillet mig at vælge Århus eller Odense af den indlysende grund at jeg bor i Kbh, men jeg kunne da godt lige tænke mig at høre hvad det er ved studieordningerne som får dig til at overveje Århus / Odense?

-e

Mer eller mindre samme spørsmål er i denne tråd, du vil finne mer information her:

http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13020

Det tror jeg der er mange der har tænkt på. Jeg valgte selv Århus, sikkert bare fordi det er i Jylland! Jeg er blevet rigtig glad for det. Hele universitetet er samlet i Uni-parken med Kommune Hospitalet på den anden side af vejen. Boligerne er ikke så dyre som i kbh og byen har et fedt café liv. Studieordningen er måske lidt gammeldags, men om den er dårlig ved jeg ikke. Jeg vil ikke udtale mig om hvordan det er at læse i kbh, men jeg kan varmt anbefale Århus…

Hej - Jeg startede ud med at læse i Odense og blev efter 6. semester overflyttet til Århus. Det var ikke fordi Odense var et skidt sted at læse, men da jeg kommer fra Århus og min kæreste og jeg boede der… ja så var det jo lidt nemmere! Jeg kan varmt anbefale begge studiesteder og jeg er sikker på at lige meget hvad du vælger skal du nok blive glad for det, da der ikke er noget “rigtigt” sted at læse
Held og lykke…

Har iøvrigt lige fået tildelt vejle amt i turnus 06 !!! Det er en dejlig dag i dag :smiley:

Tillykke Jesper - long time no see - godt at høre du stadigvæk er sammen med tøsen der lokkede dig væk fra SDU :smiley:

(Jesper og jeg læste sammen på SDU i sin tid… )

Ja lige over Frold… Vi kunne jo hurtigt anmelde næsten alle studiesteder sammen… Da vi tilsammen har læst alle 3 steder…

Håber også lodtrækningen gik godt for dig…

Og tillykke med barnet og bilen…

Jeg vender tilbage til Fyn … Jeg fik ikke nok i første omgang…

Og bilen - ja, den er sgu lidet stabil. Så nu er jeg på udkig efter en rigtig sat familiebil (læs: st.car a la Opel Zafir) :smiley: