Hej!
Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp…
Noget af det jeg ønsker allermest i hele verden er at blive læge. Jeg er lige begyndt på gymnasie, og problemet er at jeg ikke har en studieretning, som er relevant for medicinuddannelsen.
Jeg har allerede skiftet studieretning én gang, fordi jeg egentlig ikke brød mig særlig meget om klassen, men jeg valgte ikke at skifte til en studieretning, som var relevant for uddannelse. Hvorfor… egentlig dumt af mig.
Sidste år var jeg på efterskole, og min lærer gjorde sådan, at jeg virkelig hadede kemi og fysik, derfor tænkte jeg automatisk, at jeg slet ikke ville kunne klare medicinuddannelse. Derfor har jeg også den studieretning, som jeg har nu.
Min studieretning hedder samf a, engelsk a og mediefag b. Jeg kan få matematik på a niveau.(jeg vil så have 5 a-fag) og fysik skal jeg have i 2.g, som jeg kan få op på b-niveau. Men ét af adgangskravene for at komme ind er, at man SKAL have haft enten kemi b eller biotek a.
Og da jeg slet ikke kommer til at have nogle af disse fag i gymnasiet, hvis jeg forbliver på denne studieretning, vil det så være muligt, at man kan supplere med kemi b, uden at man har haft kemi-c??
og jeg har aldrig helt forstået, hvordan det foregår?? supplerer man inden man søger ind eller imens??
sidste spørgsmål er, vil det være bedst at skifte studieretning til jul eller supplere?
Jeg regner ikke med, at jeg ville kunne søge ind på kvote 1 selvom jeg har det, der skal til.