Medicinstudiet med adhd

Hejsa

Jeg er nyudredt for adhd og er virkelig i tvivl, om medicinstudiet er det rigtige for mig. Der er dele af faget, jeg synes er virkelig spændende, men jeg har rigtig svært ved at få information på klassisk vis via lange timer i bøgerne og har generelt svært ved at sidde stille, så er begyndt at tænke, om fysioterapi eller sygepleje er bedre til mig - jeg er dog drevet af videnskab og er meget højt begavet, så i sidste ende er medicinstudiet nok det bedste. Er der nogle herinde, der er kommet igennem/går på studiet, der måske har nogle tids til, hvordan man kan “klare sig”? Jeg skal eksempelvis til at forberede mig til bhb og ckk eksamen på 1. semester på KU - har I nogle gode råd til, hvordan man kan gøre det på en adhd-venlig måde?

Håber opslaget er ok :))

1 Synes om

Jeg har ikke selv ADHD, men du får lige mit take med alligevel :smiling_face:

Kender en håndfuld med ADHD, der læser medicin. Ved hurtig hovedtælling kommer jeg op på en ca 15 stykker.

Dem der får medicin klarer sig ligeså godt, hvis end ikke bedre, som dem uden ADHD.

Dem, der ikke er (vel)medicineret, har lidt sværere ved det, men det er meget periodebaseret.

Siger ikke du partout skal tage medicin, hvis det ikke er anbefalet dog. Det er bare for at fortælle, at ADHD ikke er en hindring for at læse medicin, men alt efter ens situation, kan der skulle lidt mere arbejde i, end andre lægger.

1 Synes om

Det kan du sagtens. Jeg har ADHD og det går fint for mig. Hvis du synes studiet er spændende, så skal det nok gå. Det handler om at finde sin egen måde at lære på. Jeg bruger selv utrolig lidt tid på at læse i bøger (jeg har faktisk ingen købt siden jeg startede). Jeg ved at jeg ikke lærer noget ved at sidde passiv og læse. Jeg går til forelæsning, laver flashcards ud fra slides, og løser opgaver. Skal dog lige siges at der er meget udenadslære, og det kan være lidt kedeligt/ en udfordring nogle gange.

3 Synes om