Medielicens fra efter nytår - PC, PDA og Mobil

http://politiken.dk/indland/article217943.ece

Ja, jeg synes personligt det er helt fucked up, at staten kan tvinge mig til at betale et årligt beløb til DR, bare fordi jeg har en computer koblet til internettet!!!
Hvad er det for noget kommunistisk pis? (undskyld mit sprog)

Jeg er for øvrigt helt enig.

Reelt ændrer det dog ikke noget - pr. definition nægter jeg at betale mine studiepenge til flotte byggerier i ørestaden (koncertsale fx), Vejrudsigten sendt fra en flot Hus-båd i havnen med udsigt til diamanten og Søren Ryge i Asien :evil:

Så betal radiolicens som alle andre snyltere :smiley:

[quote=“Skovsen”:oh946vaj]Ja, jeg synes personligt det er helt fucked up, at staten kan tvinge mig til at betale et årligt beløb til DR, bare fordi jeg har en computer koblet til internettet!!!
Hvad er det for noget kommunistisk pis? (undskyld mit sprog)[/quote]

Det er jo desværre vilkårene når man har en kommunistisk regering siddende ved magten… :wink:

Til dem der måtte mene at medielicensen gør et for stort indhug i den månedlige SU:
Ret henvendelse til overkommunisten af dem alle, Louise Frevert. Hun har en efterhånden lidt slidt plade hun glædeligt spiller på opfordring. Den lyder noget i retning af: “Vi har verdens bedste uddannelsessystem, de elendige møgunger (og kommende kulturradikale og pladder-humanistiske smagsdommere) skulle bare vide hvordan det er at være gammel… Tra la la la…”

oschjerning

Jeg har læst inde på licens, at det kun gælder for internetforbindelser fra 256/128 og opefter…det er ikke særligt hurtigt…

Jeg synes det er helt grotesk. Jeg har personligt undladt at have fjernsyn, delvist fordi jeg ikke ville betale licens(og fordi jeg i forvejen betaler licens til kollegiekøkken). Men nu tror jeg at jeg vil skaffe mig mit fjernsyn tilbage, for det kan jeg jo lige så godt(vel og mærket uden at betale licens).

Christian.

Jeg kan kun være enige med jer.

Check dette initiativ http://www.stopcomputerlicens.dk/

Yderligere, jeg ved ikke hvordan det bliver efter det nye medieforlig, men med mange år på SU efterhånden har jeg været godt forarget over at førtids-, invalide og folkepensionister indtil videre kun har skullet betale ½ licensafgift… Så vidt jeg ved, er SU’en hel del lavere og hvis de vise hoveder inde på Christiansborg kan se logikken i, at ovennævnte ikke har råd at betale fuld licens, hvorfor har de så ikke gjort den samme banebrydende opdagelse når det kommer til SU-modtagere?

  • jensemand: bare jeg kunne gøre det samme. Har dog haft besøg af pejlevognen (de tager sgu fodgeden med nu!) 2 gange nu, så jeg betaler pligtskyldigt min licens :frowning:

Konceptet er, at har man en computer med net så bruger man den pr. definition til at se DRs nyheder, for de er jo de bedste i verden!
Jeg har hverken internet eller TV, så mig kan de ikke ramme, men hvis jeg havde betalte jeg det ikke… TV2 er en bedre kanal efter min mening, selv med reklamer.