Medikom eller fadl

Hej folkens. Jeg har overvejet at tage spv-kurser og arbejder som spv-vagt. Dog er der der en masse som jeg godt kunne tænke mig at vide før jeg beslutter mig. Her kommer spørgsmålene som jeg ville værdsatte, hvis nogen kunne besvare.

  1. Fadl eller medikom
  2. Hvordan er arbejdet som spv-vagt. Er det stressende og, hvilken arbejdsfunktioner man har?
  3. Hvad er timelønnen ved henholdsvis fadl og medikom?

Her kommer nogle svar jeg håber du kan bruge.

  1. Jeg har kun selv arbejdet i Medikom men synes godt om det. Mit indtryk er at man ‘må’ mere hos Medikom end FADL. Hvad der ligger I det ved jeg ikke rigtig… Har du lyst til at læse lidt om hvad de ansatte selv siger om Medikom kan du gå ind på medikom.dk og kigge der :slight_smile: Kan kun selv anbefale det.

  2. Hos Medikom arbejder man ikke kun på hospital - man kan også komme i hjemmeplejevagter og på plejehjem. Typisk starter man i hjemmepleje og på plejehjem indtil man har haft ‘basis kurset’ -> minder lidt om SPV kurset bare kortere og mere intensivt.
    På hospital kan enten være gangvagt eller fastvagt. På en fastvagt passer du en patient eller to patienter på en stue. Det er typisk ældre mennesker - måske er de demente eller konfuse. Ellers kan man passe psyk patienter eller udviklingshæmmede - generelt er man fastvagt fordi patienten har behov for mere hjælp og støtte og opmærksomhed (overvågning lidt negativt, men egentligt holder man øje med dem) end de andre patienter. Som gangvagt er du sygeplejerskens og SSA’ernes højre hånd og hjælper til i plejen, måler der vitale værdier, ryder op, hjælper til under måltider osv osv.

  3. 200 pr time I dagvagter, 220 for aftenvagter, 240 I weekenden, 315 på helligdage i Medikom. Ret luksus løn.

3 Synes om

Tak for svar. 200 kr. i timen lyder jo ret meget. Er det basisløn eller skal have vis antal timer som spv-vagt for at kunne få 200 kr. i timen?

Det er basis løn - man stiger ikke i løn hos Medikom :slight_smile: Det er lige for alle