Melde sig ud af DADL?

Jeg er ved at se min økonomi efter i sømmene og støder jo selvfølgelig på DADL/YL og UfL, der egentlig repræsenterer ret store poster!

Hvad mister jeg, principielt, hvis jeg melder mig ud af DADL?

Jeg kan sagtens leve med UfL læst på nettet, og en lægemiddelhåndbog kan man altid få fat i på afdelingen…

Mvh

Du mister vel retten til at bruge Lægeforeningen i tilfælde af uoverensstemmelser omkring ansættelser, e.g. manglende tillæg, for stor vagtbelastning etc. Men om det vil give nogle problemer i praksis, kan jeg ikke gennemskue… Og du har da i høj grad ret - det er en mere end almindelig solid post på månedsbudgettet.

  • Mikkel

Nu forholder det sig bare sådan, at jeg skal skrive ph.d. de næste ca. 3 år. Så problemer med vagtbelastning, manglende tillæg m.v. er vel ikke, som sådan, aktuelle!?!

Kan man ikke bare fravælge at få UfL? Det abonnement rykker sgu ret hårdt i tegnedrengen … ! Og så kan man jo læse det gratis på arbejde/nettet.

Jeg er sådan set i en meget tilsvarende situation. Jeg laver PhD med alle lønudgifter finansieret via private fonde, så hvilken glæde har jeg egentlig af DADL??? :?

Det eneste der har holdt min udmeldelse tilbage indtil videre er at jeg tager vagter på psyk, og så er der jo lidt forsikringshalløj. Jeg har ikke undersøgt det til bunds, men man burde vel kunne tegne tilsvarende forsikringer uden at være medlem?

Er der nogen, der ved om man bare kan afmelde UfL?

Det koster rigtig mange penge!

[quote=“hjerrild”:fp0doysx]Er der nogen, der ved om man bare kan afmelde UfL?

Det koster rigtig mange penge![/quote]

Du må nok kontakte lægeforeningen - men jeg har aldrig hørt om muligheden!