Mentor job for medicinstuderende fra Septemper

Til medicinstuderende fra 3 semester

Jeg starter som medicinstuderende til septemper. Det har været en længe ventet beslutning, da jeg har 2 meget små børn, hvoraf den ene har Astma og af og til er indlagt. Jeg kan trods dette mærke at det er den rigtige beslutning.
Min kæreste arbejder meget, blandt andet i udlandet, og min største udfordring er tid. Det er penge til gengæld ikke, og vi har derfor besluttet at jeg skal have så meget hjælp som muligt igennem de første år af studiet.
Derfor vil jeg gerne betale en ældre studerende for at være min mentor undervejs, og hjælpe med diverse spørgsmål, opgaver, eksamensvejledning o.s.v. Jeg kan forestille mig at det kan løbe op på 5 timer ugentligt.

Jeg skriver dette i rigtig god tid i håb om at finde den rigtige person.
Min mailadresse er [email protected]

Jeg ønsker ikke kommentarer til selve beslutningen om at få hjælp da jeg mener at dette er en privat sag, og jeg tænker umiddelbart at mine forudsætninger for at klare studiet er dårligere end de fleste af mine kommende medstuderende på grund af omstændighederne.

Jeg glemte en væsentlig detalje :slight_smile: Jeg er bosat, og skal studere i Århus

1: Pas på med at smide din email “rå” ud i en post, der findes programmer på nettet som støvsuger diverse sider efter mål til spam mails.

2: Hvor starter du? De forskellige universiteter har meget forskellige undervisningsformer, og en ældre studerende fra et universitet kan måske ikke vejlede en fra et andet universitet så hensigtsmæssigt som en fra det samme universitet. Der findes desuden eksisterende mentorordninger på nogle universiteter (AU har en prøveordning) hvor du ikke nødvendigvis skal betale for vejledningen.

Udover en mentor kunne en studiegruppe som du selv laver (glem de tilfældige som mentorene kan finde på at lave i starten af studiet) ved at søge iblandt alle de nye studerende være en stor hjælp - hvis du finder andre dedikerede studerende,kan i måske oprette en ordning hvor i mødes hjemme ved dig eller hinanden hvis de også har små børn. (Generelt lader forældre som begynder på studiet at danne grupper, har jeg bemærket)

Et problem med at finde en mentor kan være at - for at være helt ærlig - så glemmer man allerede det sidste semesters stof når man går i gang med det næste - den eneste undtagelse til dette er egentligt underviserne. Jeg har ingen tvivl om at en som lige er færdig med 2. semester på AU ville klare sig dårligere til 1. semestereksamn end dem som lige var færdige med 1. semester.

Jeg har lige set din nye post. Jeg videresender et par emails omkring mentorordningen som du måske kunne have interesse i. Ærlig talt så tror jeg ikke disse mentorordninger er for dig, de virker til at være mere udvaskede diskussioner omkring studiet fremfor konkret lektiehjælp.