Merit fra biologi til medicin?

Hejsa.
Er det muligt at skifte fra biologistudiet til medicinstudiet på Århus universitet? Eller vil de stadigt gå efter mine gymnasiekarakterer der?

Vh Martin

Snak med en studievejleder.
Dette er ikke forummet, til denne type spr.
Dette er en studievejleders opgave.

mvh
svend

Ingen tvivl om det er en studievejleders arbejde. Samtidig kan det jo også være rart at høre fra folk som selv har prøvet det, og hvis det ikke er her han skal søge efter dem, ved jeg ikke hvor det er…

Hejsa,

Du kan ikke overflytte fra biologi til medicin. Man skal søge optagelse på almindeligvis. Når man så er kommet ind kan man søge merit for de fag det gælder, man skal dog ikke gøre sig forvent om at kunne forkorte studiet, men gøre arbejdsloadet mindre på det aktuelle semester.

Synes alligevel du skal prøve at kontakte Aalborg Universitet og høre hvad dine muligheder er, hvis ikke du har snittet til at komme ind.

Håber du kan bruge det!

hvorfor lige Aalborg? :slight_smile:

Jeg har selv læst biologi i Århus i knap 2 år inden jeg søgte ind på medicin i Odense 2008, og jeg har ikke fået nogen form for merit, fordi fagende slet ikke ligner hinanden. Jeg har selvfølgelig ikke styr på hvordan det ser ud i forhold til Århus universitet.
Men hvis du virkelig vil ind på medicin og har snittet til det, så bare søg både kvote 1 og 2 på alle 4 universiteter, så øger du i hvert fald dine chancer…
Held og lykke…