Merit - What to do?

Hej,
Jeg har fået merit for valgfag på 5. semester medicin på AU og i den forbindelse ville jeg høre om hvad det bedste ville være at gøre.
Skal jeg bare tage et lettere semester? Jeg kan se, at der skal skrives bachelorprojekt samme semester så det er måske en fordel at have mere tid til det, eller er det muligt at tage et andet fag, evt. et fag fra kandidaten (evt. klinisk farmakologi) der i stedet for?
I det fag jeg har merit fra, fik jeg ikke den bedste karakter, så jeg ville også høre, om den karakter ender på eksamenbeviset under karakterudskrifter.

Du kan ikke tage fag fra kandidaten, så længe du er bachelor-studerende. Der er rigeligt at se til på 6. semester, så du kan overveje, om du kan overskue 10 ECTS ekstra, eller om du bare skal tage den lidt med ro, inden 6. semesters strabadser rammer :smile:

Ville nok bare tage et lettere semester. Det er kun 5 ECTS, og det er placeret i de 4 første uger af semesteret. Det er ikke fordi, man har så mange andre muligheder end bare at nyde den lidt længere ferie :grin:

Ah okay. Jeg må lige se det an, når jeg når der til, men umiddelbart tager jeg nok bare et lettere semester så :blush:

Ved du, om det er muligt at tage valgfaget alligevel på trods af merit? Jeg fik ikke den bedste karakter i meritfaget, så det ville måske give mere mening at prøve at få en bedre karakter hvis muligt.

Jeg kender til en, som stod i samme situation som dig. Hun har fået merit for et fag fra en anden uddannelse og ville gerne tage valgfaget alligevel. Det fik hun ikke lov til ): Hun fik heller ikke lov til at tage et valgfag frivilligt uden at det skulle ændre noget på karakterbladet. Årsagen var, at de vil ikke bruge ekstra ressourcer på at undervise og eksaminere dig i et ekstra valgfag, hvis du allerede har “bestået” valgfaget.

Ah øv. Det er da lidt nederen :smiling_face_with_tear:

Det ser også ud til, at der er forskellige regler gældende for merit på de forskellige fakulteter. På studieportalen for Arts fremgår det, at man ikke får startmerit for valgfag på den nye uddannelse, men man har selv mulighed for at søge om merit.

Øv, det kunne have været en god mulighed for dig, hvis det gjaldt på Health også