Meritoverførsel - regler

Hejsa!
Nogen der ved, hvorvidt der er udløbsdato på, hvornår man kan få merit for et fag, hvis man er overflyttet fra et andet universitet, og ikke har søgt merit for et enkelt fag, som man faktisk har bestået det foregående sted? Der er gået 3 år siden studiestart på det nye universitet.

1 Synes om

Jeg kender ikke reglerne helt præcist, men jeg mener der er en forfald dato på omkring 5 år siden man bestod faget. Dog vil jeg sige, send dog en merit ansøgning uanset hvad, det kan jo være du er heldig.

Nu er det lidt tid siden du skrev, så det kan være du har søgt og kan give en opdatering på hvordan det gik?

Jeg ville ikke tro man kunne forvente merit i ret mange fag, desværre, men tænker det afhænger af hvilke universiteter der er tale om.

Én fra min årgang har næsten en hel bachelor fra SDU, manglende 10 point, men har af personlige grunde været nødt til at starte forfra på AU efter at være blevet ramt af 6-årsreglen, og hun har ikke kunnet få merit for et eneste fag.
Nogle af dem selvfølgelig pga samme 6 år der er gået, men de fleste fordi opbygningen af fagene er vidt forskellig.