Min første motiveret levnedsbeskrivelse

Hej alle sammen. =)

Jeg har for første gang skrevet en motiveret levnedsbeskrivelse. Jeg skal ha’ den sendt senest imorgen, så uddannelsestedet har det på mandag. Jeg går i 3.g og håber på at jeg kan blive jordemoder. Det er det største ønske der kan gå i opfyldelse. Jeg har altid drømt om det - bogstavelig talt.
Jeg vil meget gerne have at nogen kommentere den. Om den mangler noget, hvad jeg kan gøre bedre osv. Jeg er meget nervøs og stresset. Håber I kan hjælpe mig.
Tusind tak. =)

Jeg har siden 5 klasse haft denne drøm – netop at skrive denne ansøgning og sende den til jordemoderskolen. Det er svært for mig at beskrive hvor meget jeg brænder for denne uddannelse. Det er det bedste der kan ske for mig hvis jeg bliver optaget. Jeg vil give alt hvad jeg har og det er bestemt ikke noget jeg skriver for at blive optaget. Jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at egne mig til uddannelsen.
Da jeg altid har vidst jeg vil være jordemoder, har jeg prøvet at skaffe mig så meget erfaring som muligt imens jeg går på gymnasiet. Jeg startede efter 9’ende klasse i gymnasiet medio 2006. I slutningen af 2.g valgte jeg at gå 2.g om fordi jeg ville forbedre mine karakter – og jeg fortryder det ikke et sekund.
Jeg har blandt andet arbejdet i 8 måneder som plejeassistent i et plejecenter hvor jeg har haft ansvaret for de ældre beboere. Grunden til at jeg valgte at stoppe var pga. min skole. Jeg har valgt at læse psykologi C-niveau om aftenen på Roskilde VUC, da jeg ikke kunne få det på mit eget gymnasium – jeg skal til eksamen i faget til sommer 2010. Jeg har derudover også arbejdet som frivillig for Dansk Røde Kors, hvor jeg har været besøgsven for en ældre kvinde samt arbejdet frivilligt for PalUng (Palæstinensisk Ungdoms Netværk)
Jeg brænder virkelig for det her og det håber jeg I kan se.
December 2009 skrev jeg et studieretningsprojekt om abort i biologi A-niveau og samfundsfag B-niveau. Grunden til at jeg valgte dette emne – er netop fordi jeg elsker at beskæftige mig med kvinder og børn. At få foretaget en abort er en meget personlig ting mellem kvindes og hendes krop og dermed også familien. Jeg skrev denne opgave og jeg elskede emnet og sugede alt viden ind til mig om abort. Jeg endte med at få et ”stort 10-tal”, som min lærer sagde til mig. Jeg ved efter dette forløb at når man brænder for det man laver, skinner det igennem hundred procent og det kan hurtigt opfattes. Denne lærdom vil jeg tage med mig både under uddannelsesforløbet og når jeg bliver færdiguddannet.
Jeg brænder så meget for dette job, at jeg vil give mig 1000 procent til studiet og ikke kun 100 procent. Jeg ville ønske af hele mit hjerte at jeg kunne få lov til at komme ind til en samtale, så I kunne bedømme hvor meget det her egentlig betyder for mig. For jeg har ingen tvivl om at I ville kunne se det med det samme.
Jeg er en pige på 19 år (jeg bliver 20 år d. 2. Juli 2010), som er af palæstinensisk herkomst. Jeg er født og opvokset i Danmark. Som sprogkunstskaber har jeg som selvfølge dansk som modersmål derefter arabisk.

Hvis du brænder så inderligt for denne uddannelse/dette erhverv, hvorfor søges først feedback aftenen før, den skal sendes med posten?

Alle der skriver en ansøgning, skriver de gerne vil det, de søger.

Du skriver ikke hvorfor(udover at du elsker at beskæftige dig med kvinder og børn)*, du vil være jordemoder - hvilke følelser vækker dette erhverv i dig?
Hvorfor vil du yde alt for at blive jordemoder, hvilke tanker og overvejelser ligger bag?
Hvad med de situationer, som ikke er en dans på roser, har du refleksioner om disse?
Beskriv ovenstående med så mange forskellige følelser som muligt, det kunne tænkes trak op.
*Hvorfor fascineres du af kvinder og børn?

Slutteligt synes jeg, at der mangler kommaer.

Håber det er brugbart.

Toke synes din post er unødvendigt hård tonen i starten, det er brugløst at du rakker hende ned ukonstruktivt i starten.

Aduoh jeg vil give dig de råd jeg selv fik da jeg engang skrev en motiveret ansøgning, du skal skrive om alle de kvaliteter du har til jordmoder arbejdet, skriv hvilke egenskaber og erfaringer du fik ud af dine oplevelser på plejehjem og røde kors hvilke ting var det du lærte, og hvordan har det hjulpet dig med at blive inspireret til at blive jordemoder. Det er godt at skrive ærligt om de følelser det vækker i dig, men forklar dem også alt det du har lært som du ved gør dig kvalificeret til erhvervet. Jeg kan huske jeg selv havde svært ved at skrive om alt muligt man har lært og hvad man kan, men det er vigtigt at modtagerne ved at alt den erfaring du har fået har ført til et velovervejet valg af uddannelse, at du besidder dedikation, vilje, lyst, og at du skriver klart om de egenskaber du lærte og præcist hvordan de styrker dig i dit kommende hverv. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke

Henrik,
Set i bakspejlet kan starten godt opfattes på en hård måde :arrow: dette har dog ikke været min intention.

Tidssammenhængen og “1000 procents formuleringen” undrede mig blot.

Tak for jeres svar. Jeg vil tage det til mig.
Al kritik ønskes, I skal bare være ærlige - det er nemlig vigtigt, men jeg har ikke finpudset den endnu, så kommaer mangler og grammatiske fejl, skal også rettes. =) Endnu engang tak for jeres svar.

Hejsa…

Blev du optaget? :slight_smile: Jeg vil selv gerne ind på jordemoderuddannelsen, men opfylder kun kravene til kvote 2…