Misset dato på optagelse på Kandidat, SDU

Hej!

Kort og godt, jeg missede datoen for optagelse på kandidaten på SDU.
Hvad gør jeg?
Er der andre der har prøvet det samme, og fået dispensation til at starte?

Jeg forestiller mig at du kontakter administrationen hurtigst muligt.
Evt. via SPOC nu, og pr. telefon i morgen.
Så krydser du fingre og håber på det bedste - men forventer at løbet er kørt.

1 Synes om

Tak for svar! Det er nemlig det jeg har gjort, både via SPOC og pr. mail. Og har deres nummer klar til i morgen
Må bare krydse fingre og håbe at der stadig er mulighed :crossed_fingers:

Lykkedes det at finde en løsning?

Det håber jeg!

Du kan gemme et fag fra bacheloren fra 5. eller 6. og søge om dispensation for at tage kandidatfag - det er helt legitimt på SDU.

Måske, men tror det desværre ikke.
Har sendt dispensationsansøgning ind, men tror desværre ikke at den vægter særlig højt, da det “bare” er livet jeg har stået midt i, og derfor ikke kan komme med en lægeerklæring på det.

Min egen fejl, og det har jeg også lagt mig fladt ned og skrevet, men håber, at de vil være milde og give mig muligheden :crossed_fingers:
Og tak!! :raised_hands:

Tak Lillefod - desværre er det kun hvis man har søgt optag på Kandidaten rettidigt, at man kan søge om dispensation til det, for prøvede også den løsning…
Men tak for tippet <3

Det er jeg ked af at høre.

Måske et lidt skørere tip, men måske du kunne finde en vejleder med forskningsaktivitet og så lave dit kandidatspeciale i det halve år du holder “tvunget fri” - og så køre det som dobbeltsemester, når du er klar til at aflevere det.

Håber det er okay jeg lige kommer med et opfølgende spørgsmål :slight_smile:
Jeg har hele tiden haft en idé om, at man skal have bestået et x antal ECTS point før man må starte på sit kandidatspeciale. Er det ikke tilfældet?
Og kan man bare skrive til en vilkårlig vejleder selv? Det behøver ikke være en der er tilknyttet SDU?

Det også rigtigt. De har ændret reglerne, så du nu skal have bestået min. 80 ects og K4+K7 inden du kan starte speciale.
Så I princippet har de låst specialet til 5. semester.

Men man kan jo altid prøve at søge dispensation for det :slight_smile:

Vejleder skal være professor/lektor på SDU.

Min pointe var at finde en der er godkendt hos SDU, lave det næste semester hvor du alligevel ikke laver noget, hvis du gerne vil spare noget tid, og så aflevere det når du når til semestret, og derved kunne starte på det følgende - og spare det halve år.

Dét er en rigtig god idé og pointe!
I min “WTF hvad gør jeg nu??” er det lidt svært at se skoven for træerne, så det er et rigtigt godt input! Vi havde det oppe og vende herhjemme i formiddags, og det kunne godt være, at dét bliver løsningen! Så tak for at plante den idé <3