Mistet modet, manglende motivation

Jeg er næsten færdig med studiet, mangler alle fag på 12.sem på KU og mangler en 3.forsøgseksamen, alt skal klares her inden sommer, hvor jeg så muligvis kan kalde mig selv for læge. Jeg har dog 0% motivation tilbage, klinikopholdene dræner mig og jeg synes slet ikke jeg ved noget når lægerne spørger mig om noget eller når de foreslår at jeg tager mine egne patienter, det er så skræmmende og jeg føler mig blank og at jeg aldrig kommer til at fungerer i jobbet som læge. Og den 3.forsøgseksamen er også skræmmende, for hvad hvis jeg dumper og så ikke bliver færdig her til sommer? jeg har til sommer brugt maximal studietid, og har ikke flere su klip. Føler bare jeg aldrig bliver færdig når jeg ingen motivation har længere for faget.

Det lyder virkelig som om du har det hårdt i øjeblikket, og har måske haft det sådan i noget tid?

Nu går jeg ikke selv på KU, så jeg kender ikke reglerne, men har du evt. undersøgt mulighederne for at tage orlov? Det kunne måske give dig et pusterum, hvor du kan få lov til at mærke efter, hvad du gerne vil herfra. Jeg har selv oplevet følelsen af at prøve alt hvad man kan, og så alligevel føle at man ikke kommer nogen vegne, eller at man løber panden mod en mur. Det er ikke vildt motiverende.

Ellers er det altid værd at tage fat i en studie- og trivselsvejleder fra dit universitet, eller hos Studenterrådgivningen.

Hej,

Er selv også ved at være færdig på KU. Hvis der er noget dette studie har lært mig, så er det at man ikke skal tage temperaturen på egen motivation og livssituation når man er mest presset - det lyder det som om du er lige nu. Måske en pause ville give mening? Både for at få ro til hovedet og for at læst til din eksamen.

Spørgsmål om hvorvidt du overhovedet har lyst til at blive læge kan jo altid vente til du har lidt mindre pres på og kan tage beslutningen i et bedre headspace.

Ifht klinikophold har selv de klogeste og mest motiverede hoveder jeg kender gået død i at følge efter læger og skifte omgivelser hver 3. uge. Det syntes jeg er en uretfærdig måde at vurdere lægelivet.

Det skal nok gå

1 Synes om