Mmi 2014 (sdu)

Nå…Hvordan gik det så i år?

Synes selv det gik meget fint. Synes ikke at jeg lavede særligt mange fejl (men man ved jo aldrig)…Engelsk var hårdere end jeg havde troet (snakker flydende engelsk bedre end mit modersmål) da man skulle have lidt forhåndsviden og det var sådan en lidt kringlet test.

Jeg har ingen anelse om hvordan det gik. Nogen stande gik bedre end andre, men min mavefornemmelse ved ikke, hvad den skal mene.
Jeg er bare glad for at det er overstået.

Jeg er i samme båd som jer.
Jeg havde dog ingen problemer med den engelske tekst, og endte med at have svaret på alle de spørgsmål hun havde klar et par minutter før klokken ringede, hvilket resulterede i at vi bare small-talkede i det sidste stykke tid.

Samlet set syntes jeg at det gik udmærket. Samarbejds standen blev dog lidt presset, da vi begge skulle nå at bygge noget i lego (vi nåede vidst kun at sætte 4 brikker sammen hver :P).
Og jeg havde lidt problemer med at forstå hvad det var hende der interviewede ville have mig til at svare på inde ved standen med motivation (“Hvad kan du bidrage med til studiemiljøet” f.eks.)

Jeg er sååå nysgerrig, så jeg har et par spørgsmål, hvis det ikke er for meget forlangt efter sådan en hård omgang :stuck_out_tongue:

  • Hvad handlede den engelske tekst om? Jeg er selv rigtig god til engelsk, men det er måske en tekst, der er lidt sværere at forstå/læse?
  • Skulle I spille skuespil? Jeg håber virkelig på den stand næste år, hvis jeg kommer ind :lol:
  • Hvad med den etiske stand? Hvad snakkede I om der?
  • Hvilke andre spørgsmål blev spurgt ved motivationstanden?
  • Samarbejdsstanden: jeg har læst, at folk har skulle f.eks. pakke en gave ind, bygge et tårn osv., men hvordan foregår det i praksis? Står man med ryggen til hinanden, hvor den ene bygger/samler, mens den anden måske har en seddel med instruktioner?

Hoold da op, hvor er det spændende :lol:

“- Hvad handlede den engelske tekst om? Jeg er selv rigtig god til engelsk, men det er måske en tekst, der er lidt sværere at forstå/læse?”
Den handlede i år om HIV, hvordan det virker og hvilke behandlingsformer der findes. I mine øjne var det ikke overdrevet svært sprog, men jeg har hørt nogle snakke om at de syntes at den var rimelig svær.

“- Skulle I spille skuespil? Jeg håber virkelig på den stand næste år, hvis jeg kommer ind :lol:”
Ja, vi fik et scenarie: At man havde set en man løbe væk fra nabolejligheden med en bærbar og en pose, samt nogle andre informationer. Der stod dog at man bare skulle være sig selv.

“- Hvad med den etiske stand? Hvad snakkede I om der?”
Her handlede det om en pige som kom til lægen for at få tjekket om hun var gravid. Hun ville så have abort. Problemet var så bare at hun var 17, og man skal være 18 for at gøre det uden samtykke fra forældre. Her var der så nogle yderligere detaljer, som f.eks. at moderen til pigen tidligere havde været til lægen, med hvad der kunne ligne hustruvold. Her skulle man så vælge om man ville kræve forældrenes samtykke eller ej, og overveje de etiske problemer med de forskellige muligheder.

“Samarbejdsstanden: jeg har læst, at folk har skulle f.eks. pakke en gave ind, bygge et tårn osv., men hvordan foregår det i praksis? Står man med ryggen til hinanden, hvor den ene bygger/samler, mens den anden måske har en seddel med instruktioner?”
Vi kom “kandidater” ind i rummet, hvorefter vi hver fik et ark med instruktioner. Vi skulle herefter sætte os ved hvert vores bord, så vi sad med ryggen til hinanden. Vi skulle herefter skiftes til at instruere den anden i hvordan man skulle bygge et sæt lego, ud fra en vejledning. Til slut skulle vi sammen bygge så højt et tårn som muligt med klodserne fra et spil klodsmajor.

Du må bare sige til hvis der er noget der skal uddybes :slight_smile:

Kun et par dage siden vi tog testen og ventetiden er allerede ulidelig for mig! Haha

Må jeg spørge; jer som deltog i MMI sidste år…Afspejlede jeres holdning til jeres præstation resultatet? Med andre ord, jer som kom ind, syntes I at det gik meget godt? Jer som ikke gjorde, syntes I selv at det ikke gik så godt?

Var der nogen som tænkte at det gik meget godt men ikke kom ind alligevel?

Paze skrev:

[quote]Må jeg spørge; jer som deltog i MMI sidste år…Afspejlede jeres holdning til jeres præstation resultatet? Med andre ord, jer som kom ind, syntes I at det gik meget godt? Jer som ikke gjorde, syntes I selv at det ikke gik så godt?

Var der nogen som tænkte at det gik meget godt men ikke kom ind alligevel?[/quote]

Hej paze

Sidste år kom jeg ud af MMI og tænkte: Det gik da meget godt, ikke noget særligt, men jeg burde da kunne komme ind.
Så kom dagen efter, og jeg tænkte F.CK hvor gik det egentlig dårligt (da jeg havde fået det hele lidt på afstand). Jo tættere jeg kom på svarfristen jo mere sikker var jeg på at jeg ikke kom ind, og jo dårligere synes jeg det var gået.
At jeg ikke kom ind, kom ikke som noget stort chok for mig til den tid.

I år synes jeg (igen) at det gik rimeligt umiddelbart efter, dog er jeg blevet lidt mere pessimistisk på det seneste, og må sige at det ikke vil overraske mig, hvis jeg ikke kommer ind. Men håber selvfølgelig på det bedste.

Mvh. Bastian

Sidste år, passede du på alt det der med kommunikation til din partner, at overveje alles side på etiske argumenter, gav gode grunde til motivation og alt det der? Eller var det lidt mere at du snakkede i 2 minutter og så var du ikke sikker på hvad mere du skulle sige, eller?

Jeg synes at jeg burde have checket alt hvad der skulle checkes ved de etiske argumenter, fik snakket godt med min partner, fik begrundet godt hvorfor jeg er en velegnet studerende til medicin, etc. Hvor er det ulideligt at tvivle sådan…

Hvad med i år?

Synes du selv at du fik checket alt af din liste som du havde foreberedt, eller gik du ud af lokalet og tænkte: “Ej der kunne jeg godt have kommet ind på ditten og datten”?

Kommunikationen med min partner var lidt svær sidste år, da hun kom fra det nordlige Sverige, og derfor ikke kunne forstå noget som helst dansk. Da jeg så prøvede at tale med hende på engelsk, viste det sig at hun heller ikke kunne noget engelsk, så det gik ikke så godt.

Det gik langt bedre i år synes jeg, da vi begge var danskere og derfor rent faktisk kunne snakke med hinanden.

Jeg prøvede at få alle sider af sagen med sidste år, problemet var bare at jeg ikke vidste så meget om de emner jeg skulle snakke om, hvorfor jeg ikke havde så meget at sige til dem, og blev derved ved med at køre rundt i det samme.

Tror altid tvivlen vil være der, og hellere tvivle om hvorvidt man kommer ind, end at være arrogant, og sige selvfølgelig kommer jeg ind, og så få sig en grim overraskelse den 26.

Jeg vil ikke lige sige at jeg havde forberedt noget særligt, bortset fra at jeg havde mødtes med Elverskov og øvet lidt samarbejde og artikellæsning, men til selve interviewet blev jeg bare ved med at læse teksten om og om, for at være sikker på at jeg fik alle detaljer med. Motivationsstanden vidste jeg godt ville komme, men motivation kan ikke øves (egen holdning). Det er der bare, så det er bare om at snakke når du er derinde.

Men da jeg kom ud (og til dette tidspunkt) har jeg da stadig ikke tænkt over særligt mange emner jeg kunne komme ind på, som jeg ikke nævnte. Det som der irriterer mig er, at der var to stande, som jeg ikke fik talt kontinuerligt i (der var mange tænkepauser og gentagelser).
Og lige præcis derfor regner jeg ikke med at komme ind.

Hmm. Hvis du selv synes at du kom ind på de emner som de vil have at du kommer ind på, så tror jeg det er lige meget om du skulle bruge tænkepauser og om du gentog dig.

Jeg gentog selv nogle ting, imens jeg tænkte, men så kom jeg bare ind på andre sider. Fik du ikke spørgsmål når du skulle tænke?

Til f.eks. abortion standen så spurgte hun (da jeg stoppede): “Var der andre måder lægen kunne hjælpe på?” Og så skulle jeg (tror jeg) svare: “Ja, han kunne ofre pigen psykisk hjælp fra professionelle, eller ofre hende og hendes familie samtaler med social rådgivere eller lignende. En anden måde kunne være at hvis han kendte familien på den måde, at han så kunne ofre hende at snakke med hendes forældre”.

Noget i den stil…

Ja, men man vil jo altid gerne gøre det lidt bedre. Der var nogen af standende hvor der ikke var tænkepauser og gentagelser, så det var lidt ærgerligt med dem der havde dem :dry:

Der var faktisk mange af interviewerne der var meget flinke til at stille spørgsmål, men de to “slemme” stande jeg tænker på, der var interviewerne helt stille ofte desværre, så det endte bare med gentagelser for ikke at sidde og stirre stille ud i luften. Det var faktisk adoptionsstanden jeg selv synes der var den værste med gentagelser og stilhed. Kom ind på de samme emner som du nævner, og nogle flere, men det tog ikke særlig lang tid at snakke om dem desværre :unsure:

Hvornår får vi resultatet at vide?
På deres optagelses side, under info står der at det er den 23/6, men på det papir vi fik udleveret på dagen står der den 26/6 :huh:

Det spekulerer jeg også over.
Hjemmesiden er pt nede, så mon ikke det er lige op over?

Jeg troede kun det var for mig :P.
Det kunne da være fedt hvis vi fik det at vide en uge tidligere :slight_smile:

Kunne være ret nice.

Jeg troede også, det kun var mig, men fik lokket Badeabe til at tjekke.

"Systemet er midlertidig under opdatering. "
“Hvis du har været til MMI, så kan du senest på mandag den 23. juni kl.18.00 se dit resultat fra testen”

Så spændende.
Sommerfuglene basker på livet løs.

Ja, der er da lidt kriller i maven, ser frem til at jeg kan se hvad svaret bliver :wink:

Indtil videre er der vel kun en ting at sige:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw[/video]

Bliver desværre selv nødt til at vente til Tirsdag med svar, da jeg ved at resultatet kommer til at spille ind på min eksamen, hvad enten det er gået godt eller skidt :stuck_out_tongue:

Mvh. Bastian

Tror slet ikke jeg bliver i stand til at åbne resultatet haha

Jeg rystede helt da jeg åbnede fra MMQ.

paze skrev:

[quote]Tror slet ikke jeg bliver i stand til at åbne resultatet haha
Jeg rystede helt da jeg åbnede fra MMQ.[/quote]

Det er også spændende :cheer:
Sidste år, da jeg fandt ud af at svaret var kommet op, var jeg i Holte uden for rækkevidde af en computer. Må indrømme at jeg fik meget travlt med at tage toget hjem til min computer, for at se svaret :stuck_out_tongue:

Tanken om at skulle vente til eksamen er slut på Tirsdag, nager også bare en lille smule :stuck_out_tongue:

Mvh. Bastian