MMI 2018 resultater

Hej

Jeg har fået min score at vide, og det er på 29. Grænsescoren er i år 31, og jeg vil gerne høre om chancen for at komme ind i år. Er der nogen, der ved, hvor langt grænsescoren er faldet de sidste år?

Hvordan gik det med jer andre? :slight_smile:

Jeg har fået en score på 30 og jeg sidder med samme tanker? Jeg ringede til optagelsen og de kunne ikke give mig noget svar :slight_smile:

1 Synes om

Fik 28…

FIk minimalt point ved samarbejde. Kunne slet ikke overskue den stand :D. Så odense virker ihvertfald ikke som en mulighed.

Jeg var 3 point under grænsen da jeg kom ind for 2 år siden og har studiekammerater, som scorede endnu mindre end mig i MMI, så der er stadig mulighed :slight_smile:

1 Synes om

Så der er en god mulighed for at komme ind når man ligger 1 point under?

Nu tør jeg ikke love noget, siger bare at jeg kender flere som er kommet ind med point under grænsescoren, men det kan jo svinge fra år til år.

Jeg kom ind på AU sidste år, da der stadig var MMI.
Var 1 point under grænsescoren og kom ind på en standbyplads. Så det er muligt.

Hvor meget var din score på SDU i forhold til grænsescoren hvis man må spørge? :slight_smile:

Altså, jeg har ikke søgt standby. Var det så standby plads? Eller har jeg ikke forstået standby ordentligt :smiley: ?

Lyder squ godt at det skete for dig, det giver jo håb her :open_mouth:

@Maloucsv Jeg kom desværre ikke videre til MMI på SDU sidste gang. Men hvis du mener AU, så var min score fra MCQ 56,33 (169) og grænsescoren på AU sidste år endte med at blive 56.

Ja, der findes åbenbart også standbypladser i kvote 2, selvom det ikke står nogle steder. Jeg ringede ind til optagelsen næste dag og de skrev, at den var god nok. Jeg har alle gange søgt standby bare for at gøre det, selvom mit snit ikke er så vildt tæt på kvote 1-snittene :smiley:

Men året før mig kom et par stykker ind til sidst, fordi de lå lige under grænsescoren

Jeg var 2 point under grænsescoren og nej jeg havde ikke søgt standby plads

Nå øv, du skrev 3 point tidligere, som jeg havde lige pt. Hehe man kan stadig håbe.

Ja beklager, jeg roder lidt rundt i det, mener at jeg var 2 point under, men jeg kender nogle på studiet som var flere point under

Ved I, om de skal optage alle med fx 29 point, hvis de bare optager én med 29? Eller begynder de så også at kigge på MCQ-scoren, som jeg har hørt.

@S_Wulff hvordan kan du vide dig sikker på at du er kommer ind i både aarhus og odense? Ved godt at de i odense giver direkte besked - men ikke i aarhus jo? :slight_smile:

1 Synes om

Hvad var din MCQ-score på?

Lidt sent jeg har fået mig oprettet herinde så beklager det lidt sløve svar.

Det forholder sig med grænsescoren præcis som det forholder sig med gennemsnitskrav; Det er kun en antydning af hvor de regner med man kommer ind henne, men de kan intet garantere. Det gælder både for AU og SDU for øvrigt, da jeg har fået 42 point til MMI og stadig fik at vide da jeg ringede SDU op at de intet kunne garantere eller love så jeg måtte vente til d. 28.

Er der noget der taler for at grænsescoren falder, så er det at jeg har søgt Aarhus som 1. prioritet og derfor vil der være dem af os som har scoret over grænseværdien, som ikke skal bruge vores plads. Omvendt er der noget der taler for at grænseværdien holder, er det at AU er endnu mere kryptiske omkring deres pladsfordeling end SDU, og kommer med meget blandede påstande omkring hvordan deres MCQ-grænseværdi benyttes. Her tyder det desværre på der er en god chance for at deres grænseværdi vil stige, og at folk der er kommet over den ikke er så sikre som folk der er kommet over den i MMI.

Uanset hvad ønsker jeg mine kommende medstuderende både for i år og næste år (for så kommer i da bare ind dér venner) en god sommerferie og en neglebidende juli måned mens vi afventer vores svar :wink:

Jeg ringede også til SDU, men fik at vide, at deres oprindelige svar stadig gælder (dvs man kan få tilbudt en plads hvis man har over grænsescoren i MMI), men at de var nødt til at ændre ordlyden af beskeden, fordi de samarbejder med AU, og at der ikke skulle forskelsbehandles, i den besked man fik. Så har man over grænsescoren, så er man altså inde :slight_smile:

2 Synes om

Jo tættere vi kommer på den 28., jo mere nervøs bliver jeg. Er der andre, der var på ventelisten, der kom ind? Måske via standby? Og hvor mange point under grænsescoren var I? Jeg ved godt, at intet kan garanteres, men jeg har brug for lidt peace of mind! :I