Moderationsprincipper

For at følge Izo’s (berettigede) formaning om ikke at thread-crappe mere i Derfor…(ikke en Netto reklame), har jeg lavet denne tråd. Jeg har nemlig et par kommentarer, men synes egentlig også at det er synd at fokus fjernes fra den oprindelige tråd - Som jo er præcis det samme som jeg og andre brokker os over at Helene gør.

@Izo:
Det er måske rigtigt at moderationen er sat mere i system på større fora, men mon ikke du især tænker på IT-fora? (var selv programmør i mit tidligere liv) Der er folk generelt mere net-savvy, og well, nørdede, og har bedre forståelse for en meget teknisk moderation. Jeg synes det er en styrke at forumet her ikke er større end at vi kan tage det op når der en sjælden gang er uregelmæssigheder. Jeg har fulgt med på sitet i to år, og kun oplevet to “alvorlige” threadspammere.

Det er ikke mit indtryk at man pisker en stemning op ved at give sin mening til kende, så længe det foregår i god ro og orden. Jeg mener heller ikke at det er at udvise mangel på respekt, tvært imod. Det er da respektfuldt at gøre folk opmærksom på upassende opførsel, men på en pæn måde. Private beskeder fra moderatorerne er godt, men når de ikke bliver taget til efterretning, synes jeg også at det er fint med offentlige advarsler, så alle informeres om at der bliver taget action.

Jeg har i min tid som moderator uddelt ét gult kort.
Inden jeg givet folk et gult kort, snakker og advare jeg dem gennem mail/private messenger.
Hvis folk ikke retter ind, og forsat ædelægger en tråd/debat giver jeg dem et kort.
Jeg kan oplyse at i den konkrete sag…Derfor derfor-…

Jeg har kontaktet Helene gantagende gange og adviseret hende om netetikette, og at hun skulle bruge “ændre” knappen.

Jeg kan godt forstå at man har mulighed for at “banne” folk, men det er kun sket for folk som spammer, fra bestemte ip adresser.

Jeg tager altid imod kritik og rådfører mig inden jeg gør noget, med frold eller en anden moderator.

mvh
svend

Jeg kan godt forstå, at jeg har modtaget den kritik, jeg har.
Dog er jeg nok blevet lidt overrasket over, hvor alvorligt det egentlig stod til, da Svends mails er meget venlige. Det virker mere som et godt råd.
Jeg har nok bare lidt valgt at gå til grænsen fordi jeg bare føler så stærkt for de problemstillinger, jeg skriver om.
Jeg har bare ikke været i stand til at skrue ned for mig engagement -
og det er fordi jeg ikke kan forstå - simpelthen ikke kan forstå, hvordan folk f.eks. kan holde ud af pædagogerne skal se deres små børn dobbelt så meget som forældrene selv - i hvert fald på hverdagene.
Jeg kan simpelthen ikke forstå det!!! I løbet af en gennemsnitsbarndom er det de professionelle børnepassere der får det meste af den vågne aktive tid med de danske børn. Forældrene lader sig nøje med “left overs”
ang. børnetid. Er det virkelig så fedt at få en karriere og det virkelig nødvendigt?
Jeg har det ligesådan som dengang hvor det var smart at ryge, hvor man var sej og nærmest automatisk kom med i et fedt festfællesskab hvis man ville tænde den lille hvide pind. Jeg forstod ikke, at de syntes det var det værd. Og forstod ikke, at samfundet bare kunne se den anden vej og skovle millioner ind på afgifter.

Så jo jeg er da helt skyldig i at bryde netetiketten her.
Men jeg har bare ikke kunnet slippe mit engagement og ikke kunnet vente på, at der var nogen der gad diskutere emnet- det virker jo som om det aldrig sker igen.
Jeg kan godt se rimeligheden i det hele, men det er urimelighederne i den problemstilling, jeg diskuterer der bare driver mig til at være en
tonser, en spammer, en hærger…

evt kan du bruge lidt mere tid på dine børn istedet for at skrive kilometer lange indlæg om dine fustrationer over alt :wallb: