Modulopbygning på SDU?

Hejsa. Jeg er nysgerrig på hvordan eksamensperioden på SDU foreløber, når det er opbygget med flere moduler på hvert semester. Hvor meget læseferie har man? Er der en eksamenen til hvert ‘spor’? Ligger eksamenerne midt i efterårs- og juleferien?

Tak på forhånd☺️

Jeg har gået på SDU i 1,5 år, og jeg synes selv det er en god måde at gøre det på, men det er måske fordi jeg ikke kender andre måder. Er mest bare glad for at pensum til eksamen hver gang er mindre, ifht. at skulle huske et helt semester, frem for et modul.

I gennemsnit har vi haft alt mellem 1-2 ugers rigtig eksamensferie, uden undervisning ved siden af.
Mht. ferier har det været lidt forskelligt. Eksamenerne ligger jo aldrig i selve ferien, men jeg kan huske at B2 eksamen lå lige efter en uges ferie, som selvfølgelig var præget af det.

Om der er en eksamen til hvert spor, afhænger af hvilket fag det er, frem for modulopbygningen. Det primære fag du har, biomedicinsporet, har altid en eksamen. Professions- og akademikersporet har nogle gange en praktisk prøve, en opgave, eller bare et krav om at du skal møde op. De skal typisk afholdes/afleveres noget tid før eksamen i biomedicinsporet.

Jeg håber det svarer på dine spørgsmål :slight_smile:

1 Synes om