Motiveret ans. - kritik ønskes :)

Hejsa! Tak til jer alle fordi i vil bruge tid på at læse ansøgninger, det er en stor hjælp.
Her er mit bud på på en af slagsen- kritik modtages gerne, jeg er ikke sart! (Er ikke selv helt tilfreds med den måde jeg begynder/slutter brevet på, nogen der har et forslag til en god “indleder” og en bedre måde at runde af på? Er brevet for langt?)
Tak igen :slight_smile:

Jeg er 20 år gammel, blev student fra Virum Gymnasium i 2004 og læser for tiden GSK.
Sundhed, mennesker og internationale forhold har interesseret mig lige så længe jeg kan huske, men det var først i midten af gymnasiet, hvor fremtidige studieplaner skulle til overvejelse, at jeg blandt andre begyndte at se nærmere på medicinuddannelsen, som jeg fandt indeholder mange af mine interesser.
Jeg tog til åbent hus arrangementer på universiterne i både Aarhus, Odense og København, og sidenhen har jeg også opsøgt lægestuderende på min arbejdsplads i hjemmeplejen og været med dem til forelæsninger for at få indblik i, hvad uddannelsen indebærer. Alle disse indtryk har kun bidraget særdeles positivt til min motivation; det er medicin jeg brænder for.
Efter gymnasiet tog jeg 6 mdr. til Frankrig som au pair. Baggrunden for mit valg af familie var til dels, at faderen i familien er kirurg. Hans hverdag og daglige beretninger om arbejdsdagen gav mig et godt indtryk af, hvad det vil sige at være læge – sommetider hårde og lange arbejdsdage med stort ansvar og tidspres - men også den store glæde der er at se, hvor meget ens arbejde betyder for andre. Hans fascination af faget deler jeg til fulde – og mine oplevelser fra de dage jeg var med og overvære maveoperationer og efterfølgende rundt på stuegang bekræftede mig kun i, at det er i dette miljø jeg trives.