Motiveret ansøgning 2010

Endnu en motiveret ansøgning kvote 2 Ku

Jeg er lige blevet færdig med min motiverede ansøgning. Jeg håber i vil komme med lidt feedback, det vil være til stor hjælp. På forhånd mange tak Frederik

Motiveret ansøgning:

Operation vakte interessen

Jeg er 22 år, færdiguddannet fitness instruktør, bosiddende i München og ser frem til at studere medicin i København.

Jeg tillader mig at søge optagelse gennem kvote 2, da jeg har gået på Rudolf Steiner skole. Skolen benytter sig ikke af karakterer, men af udtalelser i form af vidnesbyrd.

Jeg søger medicin grundet en brændende interesse for den menneskelige krop. Jeg ved at studiet stiller store krav til den studerendes selvdisciplin og faglige evner. Ligeledes et studie med utallige muligheder for personlig udvikling indenfor netop det område man brænder for. Jeg har let ved at sætte mig ind i nyt stof og jeg er ikke i tvivl om, at min faglige tilgang og kunnen kan lede mig gennem studiet.

Min interesse for kroppen begyndte da jeg som 15-årig blev opereret for en menisklæsion i mit højre knæ. I samarbejde med en rigtig dygtig fysioterapeut på Herlev Sygehus, skulle jeg genoptræne. Samarbejdet vakte min interesse for hvordan musklerne fungerer, senerne hæfter, og hvordan kroppen hver dag belastes. For at kunne komme tilbage til min sport, oplevede jeg hvor vigtig selvdisciplin er i et genoptræningsforløb. Jeg tog min træning meget seriøst, og mærkede hvordan min selvdisciplin hjalp mig til et super resultat. En selvdisciplin der uden tvivl kan hjælpe mig gennem medicin studiet.