Motiveret ansøgning får mig til at miste modet

Jeg er en piger på 19 år og jeg vil rigtig gerne være læge!
På grund af gennemsnittet sidste år er jeg nødsaget til at søge ind på kvote 2 og dermed skrive en motiveret ansøgning.
Jeg har været her inde og kigge en del, for at finde inspiration osv. Det eneste jeg dog har fået ud af det er, at jeg har mistet modet totalt.
Det føles som om alle kvote 2 ansøgere har 1000 års erfaring med alt muligt relevant og sindssygt spændende, og det har jeg ikke. Det eneste jeg kan komme i tanke om at skrive er: JEG VIL BARE SÅ GERNE!
Jeg ville bare høre om der var nogen der kunne fortælle mig om jeg stadig har en chance, selvom jeg hverken har arbejdet på plejehjem, været i praktik eller rejst verden rundt som frivillig?

Med venlig hilsen en fortvivlet.

p.s. Jeg kan godt tåle et direkte svar.

Man bliver heller ikke nødvendigvis en god stud.med af at man har været godt på alle loney planet steder i hele sydøstasien og efterfølgende australien. Og hjemmeplejen har da nærmest ingen forbindelse til medicinstudiet.

Hvis du bare kan få formidlet din interesse i studiet og at er ærlig i din ansøgning, så kan du ikke gøre mere.

I sidste ende er det hverken dig eller os der skal bedømme den motiverede ansøgning. Derudover vil jeg tro at der er mange der har det ligesom dig, som bliver afskrækket af de freak-ay ansøgninger der bliver slået op herinde og derfor lader være med at slå deres egne op. Så jeg tror altså ikke at det udsnit man kan se herinde er overordnet repræsentativt.

Nu er jeg ikke selv synderligt kvalificeret til at bedømme noget som helst, men jeg vil alligevel sige at jeg synes du skal gøre det. Det kan ikke gå værre end galt :slight_smile:

Hej.
jeg står i præcis samme situation som du gør.
til åbent hus på KU snakkede jeg med en som vejledede omkring optagelse. Hun fortalte at jeg ingen chance havde for at blive optaget på kvote 2 KU og at dem der kommer ind allerede er uddannet eksempelvis sygeplejske eller lign…

Du skal slet ikke bekymre dig om hvad de andre har gået og sysler med. Jeg havde et gns. på 6 (ny skala) og taget 1. semester på sygeplejeskolen. Det var nok til at jeg kunne komme ind…

Så i stedet for at sammenligne dig med andre på deres punkter, så fremhæv din egen; din gnist, din energi… Frem med dine stærke og positive sider!

Skal det være et bestemt universitet?

[quote]Hej.
jeg står i præcis samme situation som du gør.
til åbent hus på KU snakkede jeg med en som vejledede omkring optagelse. Hun fortalte at jeg ingen chance havde for at blive optaget på kvote 2 KU og at dem der kommer ind allerede er uddannet eksempelvis sygeplejske eller lign…[/quote]

Det lyder ærligt talt ret vildt… Hvis hun er een med fingrene i sagerne, kan det da godt være sandt, men jeg kender da flere, der er kommet ind på en langt mere overkommelig måde. Men det var nu også før de skar i pladserne på kv.2.

Ingen erfaring = Ingen adgang via kvote 2. Hvis du vil gøre hvad som helst for at komme ind, kan du enten starte på en uddannelse, hvis indhold relaterer sig til medicin-studiet, og dernæst skifte til medicin, eller også kan du vælge at bortføre studieadministrationen.

Begge ting er et forsøg værd!

Rosenlund har helt ret hvis du spørger mig, jeg kom selv ind på lortekarakterer kombineret med nogle småting jeg havde lavet der var halvvejs relevante. Hvis du er (eller måske rettere var) i stand til at udtrykke dit ønske om at blive optaget, er det et kæmpe plus som du ikke må negligere. De folk der afgør hvem der klarer cuttet, de har jo efterhånden læst tusindvis af ansøgninger, så mon ikke de om nogen er rustet til at gennemskue hvem der virkelig har et inderligt ønske om at blive doc og hvem der bare gerne ville have ryggen fri til at kalde sig stud.med. Klart nok, en A4-side er ikke nok til at nå ind under huden på alle ansøgerne, men hvis ikke du har ret meget med i bagagen, så må du støtte dig til din evner udi formulering. Hvis det endelig er, så sker der altså ikke noget ved at du bruger det næste års tid på frivilligt arbejde i Ronald McDonald huset eller et andet andet sted, lønnet arbejde tæller naturligvis også hvis du kan finde noget relevant. Når det kommer til stykket, så er tiden jo langt fra løbet fra dig endnu, og det der med at erfaring gør dig mere egnet har måske også lidt på sig.
Bare mine fifty cents.

P.

hej dette er til Peterrock…

jeg er lige blevet færdig med gymnasiet, og har altid drømt om at skulle læse medicin. Men jeg har desværre ikke gennemsnitet og overvejer nu at søge via kvote 2, altså skrive en motiverende ansøgning. Jeg kan hører at du er blevet optaget, jeg vil hører hvad du har lavet for at kunne blive optaget?

Hej Line :slight_smile:

Det er rigtigt at der er kamp om de 53 pladser på KU´s kvote 2. Hvis opfylder kravet om “et gennemsnit på 6,0 eller derover efter 7-trins-skalaen i den adgangsgivende eksamen.” kan du også overveje kvote 2 på SDU. Der er 144 pladser og du slipper for en motiveret ansøgning (i stedet skal du til en multiple choice test og de såkaldte Multiple Mini Interviews).

hej:)
du vil ikke overveje at søge ind på SDU? kvote 2 på SDU bliver du optaget via en række optagelsesprøver, den første er en slags IQ test og den anden er en række mundtlige interviews. du skal bare have en gennemsnit på 6.0, og så ellers bestå de prøver der.

wholesale Nike Air Max 90 Men Shoes

louis vuitton shoes

classic UGG laarzen

Moncler Jacket

Cheap Nike Air Max 87 Men Shoes

new Nike Air Max 88 Men Shoes

wholesale Nike Air Max 90 Men Shoes

louis vuitton shoes

classic UGG laarzen

Moncler Jacket

Cheap Nike Air Max 87 Men Shoes

new Nike Air Max 88 Men Shoes