Motiveret ansøgning, kommentarer modtages

Nedenstående er et udkast til min motiverede ansøgning. Jeg pusler lidt med nogle forskellige modeller, men denne her, er den jeg personligt bedst kan lide. Jeg skrev for nogle år tilbage herinde om om min drøm om at blive læge under pseudonymet Doktor Martin, men jeg har glemt min kode og har derfor bare oprettet mig på ny. Jeg er nået dertil hvor jeg i år søger ind på dispensation, men hvis det ikke lykkes, forhåbentligt kan søge direkte ind gennem kvote 1 om et år eller to, i stedet.

Bare lidt baggrundshistorie…
Jeg er 31 år, er gift og har tre børn. Jeg har en videregående uddannelse, en professionsbachelor i psykomotorik og afspændingspædagogik. Jeg studerer HF på VUC, men mangler stadig en del fag for at kunne søge direkte ind gennem kvote 1. Den nye finanslov gør at hvert fag efter sommerferien vil koste i omegnen af 15.000 kr. fordi jeg allerede har en videregående uddannelse. Derfor søger jeg allerede i år ind gennem kvote 2 på dispensation, for forhåbentligt at slippe for at skulle betale 90.000 for at kunne færdiggøre min HF og endelig kunne søge ind på mit drømmestudie.

Det ville være rart om I kunne tage nedenstående under kærlig behandling og giver mig nogle pointers. Ros og anden afstivning af ego modtages også gerne med kyshånd. På forhånd tak for jeres tid.

[quote]Hele mit professionelle liv har drejet sig om mennesker og patientkontakt.

Da jeg, bog- og skoletræt, droppede ud af gymnasiet i ’97, gav jeg køb på min drengedrøm om at blive læge. Jeg anså det ikke længere som en mulighed, men alligevel har jeg valgt uddannelser og erhverv der har bragt mig i nærkontakt med mennesker; syge, handicappede, ældre og andre med særlige behov. Jeg har holdt mennesker i hånden mens de døde, såvel som jeg har set mennesker blomstre op efter kærlig og korrekt behandling.