Nedenstående er et udkast til min motiverede ansøgning. Jeg pusler lidt med nogle forskellige modeller, men denne her, er den jeg personligt bedst kan lide. Jeg skrev for nogle år tilbage herinde om om min drøm om at blive læge under pseudonymet Doktor Martin, men jeg har glemt min kode og har derfor bare oprettet mig på ny. Jeg er nået dertil hvor jeg i år søger ind på dispensation, men hvis det ikke lykkes, forhåbentligt kan søge direkte ind gennem kvote 1 om et år eller to, i stedet.
Bare lidt baggrundshistorie…
Jeg er 31 år, er gift og har tre børn. Jeg har en videregående uddannelse, en professionsbachelor i psykomotorik og afspændingspædagogik. Jeg studerer HF på VUC, men mangler stadig en del fag for at kunne søge direkte ind gennem kvote 1. Den nye finanslov gør at hvert fag efter sommerferien vil koste i omegnen af 15.000 kr. fordi jeg allerede har en videregående uddannelse. Derfor søger jeg allerede i år ind gennem kvote 2 på dispensation, for forhåbentligt at slippe for at skulle betale 90.000 for at kunne færdiggøre min HF og endelig kunne søge ind på mit drømmestudie.
Det ville være rart om I kunne tage nedenstående under kærlig behandling og giver mig nogle pointers. Ros og anden afstivning af ego modtages også gerne med kyshånd. På forhånd tak for jeres tid.
[quote]Hele mit professionelle liv har drejet sig om mennesker og patientkontakt.
Da jeg, bog- og skoletræt, droppede ud af gymnasiet i ’97, gav jeg køb på min drengedrøm om at blive læge. Jeg anså det ikke længere som en mulighed, men alligevel har jeg valgt uddannelser og erhverv der har bragt mig i nærkontakt med mennesker; syge, handicappede, ældre og andre med særlige behov. Jeg har holdt mennesker i hånden mens de døde, såvel som jeg har set mennesker blomstre op efter kærlig og korrekt behandling.
Som social- og sundhedshjælper har jeg gennem mere end 12 år stået med samfundets svagest og ofte under kummerlige forhold måtte samarbejde med klienter og kollegaer om at skabe overskud og livskvalitet på trods af alle odds. Sideløbende har jeg gennem knap 6 år som selvstændig massør og med min professionsbachelor, som psykomotorisk terapeut både behandlet og undervist mange forskellige mennesker med vidt forskellige behov. Jeg har skrevet journaler, lagt undervisningsplaner, sat læringsmål og samarbejdet på tværs af mange sundhedsrelaterede fag. Jeg har planlagt og afholdt undervisning for hundredvis af mennesker, såvel som vejledt og behandlet enkeltindivider.
Gymnasietiden ligger nu mere end 13 år tilbage, mange af mine håb og professionelle drømme er allerede en realitet, men jeg føler en brand i mit bryst efter lægegerningen og den er ikke blevet mindre med tiden. Det svier at jeg kunne have gjort det, men alligevel ikke gjorde.
Jeg har et godt netværk med mange læger, som alle har skyndet på mig og sagt at jeg skal gå efter det med næb og klør. Jeg har haft mulighed for at kikke dem over skulderen både i deres professionelle liv og mens de studerede. Jeg har flere gange spankuleret gennem Panums vådrum og indsnuset atmosfæren, mens jeg sugede til mig af den viden der lå parteret for mine øjne. Jeg var også i en tid i praktik i 4 måneder på Hørsholm Hospital, hvor jeg fik mulighed for at overvære adskillige knæ- og hoftealloplastikker. Det er en fascinerende verden, som jeg mere end noget andet, gerne vil fordybe mig endnu mere i.
Jeg er så studieegnet som jeg kan være. Det jeg går i gang med det gennemfører jeg. Jeg har tre uddannelser bag mig, bl.a. en professionsbachelor der har givet mig erfaringer med at skrive på akademisk niveau og tilegne mig et stort pensum. Jeg har allerede en årti lang karriere indenfor sundhedsvæsnet. Jeg har både fra mine uddannelser og mit professionelle virke høstet masser af erfaringer med gruppearbejde, tværfaglig samarbejde, projektarbejde, erfa-grupper og meget mere, hvor mine relationskompetencer er blevet skærpet. Så jeg er også en god studiekammerat der forstår at man nogle gange er nødt til at stå på skuldrene af andre for at nå toppen og at toppen ikke altid nås ved at være den der står ovenpå alle andre.
Jeg glæder mig til at høre fra jer og håber selvfølgelig at I tillader, at jeg, for en tid, står oven på jer.
Mvh Martin Ruager[/quote]
Et teknisk spørgsmål, som jeg ikke har fundet svar på andre steder: Når der står 1 A4 side, betyder det så punkt 12 og 1½ linjeafstand eller er det ok med normal linjeafstand?