Hej Alle,
Jeg sidder og nørkler lidt med min ansøgninger til medicinstudiet. Jeg søger både ind på KU, AU, AAU og SDU.
- Jeg har overvejet at nævne dette i min motiverede ansøgning, da jeg mener det viser motivation for studiet, da jeg prioriterer studiet højere end stedet. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med at skrive dette?
Jeg kan se på nettet, at KU vil have en motiveret ansøgning, og AU vil have en begrundet ansøgning, hvor man skal anføre sine kvalifikationer og relevante uddannelser og erfaringer, og relatere dem til studiet.
Jeg sidder så og grubler lidt over hvad den store forskel er? Jeg kan se masser af gode eksempler på motiverede ansøgninger herinde, men synes ikke jeg kan se nogle begrundet ansøgninger til AU?
Så er der nogen der har et eksempel på en begrundet ansøgning, eller kan forklare forskellen?
Og så har jeg lige et andet spørgsmål :cheer: Jeg har lige skimmet studieordningen for AU’s medicinuddannelse. Jeg kan se at alle fagene foregår på dansk. Mit spørgsmål er så om der er noget engelsk indblandet også? Bøger, tekster, forelæsninger osv? Hvis ja, hvor meget og i hvilke fag?
Grunden til jeg spørger er at jeg både taler dansk og engelsk, så hvis der er en del på engelsk også, kan jeg jo påføre det som en af mine kvalifikationer og stærke sider
Håber I kan hjælpe!
På forhånd tak…
Flink