Motiveret ansøgning til SDU og AU?

Jeg så at der var en der skrev, at han havde talt med studievalg om motiverede ansøgninger til AU og SDU. Så vidt jeg har forstået det, så er proceduren i Århus udelukkende en objektiv udvælgelse efter højeste gennemsnit i mat, kemi, fysik, eng og dansk, mens odense indkalder alle med en gennemsnit på over 6 ( ny skala) til test og dem der klare sig bedst til en samtale mv.
Derfor er jeg ret overbevist om, at man IKKE skal medsende en motiveret ansøgning til AU og SDU, kun uddannelses beviser, (gym mv. og gsk) !!!

Er der nogen som er uenige i det faktum og tager jeg fuldstændig fejl?

Hej,

Man skal kun sende en motiveret ansøgning til Kbh, og med hensyn til SDU og AU er proceduren som du har skrevet.

Skal der dokumentation for alt eller blot eksamensbeviset, når man skriver til KU?

Efter at have læst andre indlæg (motiverede ansøgninger) bliver jeg i tvivl om, man skal sende motiverede ansøgninger til alle tre universiteter, eller om det kun er KU der vil modtage dem. For jeg så et indlæg som omhandlede navn på ansøgningerne, og der lyder det som om at man kan sende til alle tre universiteter. - gælder det samme for bilag?

Enlighten me, please?

I øvrigt, jeg er ny herinde, og vil gerne rette en kæmpe tak til alle der har har brugt studmed.dk i flere år. Denne side er en stor stor hjælp, og hvor jeg før tvivlede på rigtig mange ting, er jeg blevet en del klogere ved at læse en del indlæg herinde! Thumbs up :stuck_out_tongue:

Som de andre også har skrevet tidligere, så er det kun KU der skal sendes motiveret ansøgning til.
AU og SDU har en anden producere. Det er også skrevet i de tidligere indlæg.
Man kan kontakte studievejlederen på KU, og spørge hvad man skal vedhæfte af beviser m.m. Studievejlederen kan give en det mest rigtige svar.

Derudover, til de nye; Vær opmærksom på datoen, når i læser de forskellige indlæg. Nogle er skrevet for en del år siden, og da adgangsreglerne på de tre universiteter har ændret sig, kan det medfører til misforståelser.

I orden, tak for svaret, burde nok have været mere obs, med hensyn til datoer osv.