Motiveret panik

da jeg nu i 2 dage har siddet så tæt på skærmen at vi har fået et symbiotisk forhold er jeg gået i panik. Min ansøgning mangler en hel del kan jeg kun forestille mig men det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen ville kigge på den da jeg troede jeg kunne klare dette selv og må sluge min stolthed og spørge om hjælp!
jeg ved der er en masse tegnfejl og stavefejl men det er mere indholdet der er problemet på forhånd tak

Mit navn er Casper Slots. Jeg er 21 år og det har altid været min store drøm at blive læge. Jeg tor denne drøm er kommet af at høre min far snakke om sit job (Narkoselæge). Jeg
ansøger hermed om optagelse på det lægevidenskabelige studium ved Syddansk Universitet.

I 2007 bliver jeg matematisk student med matematik, biologi på højt niveau og kemi på b niveau. Fascinationen af kroppens anatomi og fysiologi har altid været der. Dog mere inde for dyr og naturen da jeg var yngre, men efter et praktik ophold på Greve dyreklinik lærte jeg hurtig rutinen og dagligdagen på en dyreklinik. Selv om jeg fandt hundehvalpene og kattekillingerne søde kunne jeg mærke der var et andet kald. Dette kald blev fundet i mit andet praktik ophold på Slagelse sygehus hvor personalet tog fantastisk af mig og jeg fik en god og grundig gennem gang af alle afdelingerne med alle de forskellige lægers funktioner og specialer. Da jeg så mit snit til at tjene penge på at være i nærheden af mit drømme job og se en læges dagligdag på en privat klinik kunne jeg ikke afslå. Det var smerte klinikken RC hvor jeg arbejde som sekretær og medhjælper fra 01/11/03 til 15/08/05.

Efter dette besøg var flammen først tændt i mig selvom biologi høj niveau ikke er noget krav på nogen uddannelser måtte jeg bare have det da jeg ikke kunne vente med at læse om anatomi og fysiologi bl.a. Da tørsten endnu ikke blev slukket måtte jeg ud på bibliotekerne og købe mig fattig i bøger som jeg har brugt flitit gennem min skolegang. Dette gjorde også udtryk da jeg skulle skrive min SSO, emnet kunne ikke blive andet end en medicinsk vinkel og skrev derfor om Arterosklerose. Hvilket virkelig fanget mig og endelig gav mig chancen for at gå i dybden med et stof som jeg aldrig havde prøvet før, jeg følte mig som en medicin studerende og jeg kunne mærke lykke ved fornemmelsen af at have opfyldt en drøm. Oplevelsen var så skøn at jeg måtte prøve det igen, så da chancen bød sig i en biologi opgave greb jeg den og fik overtalt min gruppe til at skrive en opgang om diabetes.

Jeg har mærket på min egen krop hvordan viden kan have en stor indflydelse på livet. For blot et par år siden mindste jeg en jævn aldrende kammerat til kræft. Sygdomsforløbet var langt og tog hårdt på alle i min omgangs kreds men jeg fandt nu størst trøst hos min far der kunne give svar på alle de spekulationer man havde, om min ven ville overleve eller ej ? Denne viden gav mig en meget bredere forståelse af forløbet og hvad der blev gjort for ham, end nogle af mine andre venner havde, dette gav mig også chancen for at give et ordentligt farvel.
Efter dette tragiske forløb har jeg kunne mærke viljen brænde i mig en vilje som jeg kun har prøvet en gang før. Den kom da vi var på ferie på Lanzarote og jeg ville hvad et dykkerbevis da jeg havde hørt mine forældre snakke om alle de smukke ting de havde set under vandet, og jeg var grøn af misundelse af at jeg ikke kunne følge dem ned i dybet. Så jeg insisteret på at tage kurset, der var kun et lille problem jeg var kun tolv og instruktøren regnede ikke med at jeg ville kunne gennem føre det. Efter lidt overtales måtte jeg mod bevise ham. Det blev en lang kamp med udstyr der var for stor, tekst og undervisning der blev nød til at foregå engelsk dem et par heldige dansk instrukser engang imellem og et eksamen dyk hvor jeg løb tør for luft og måtte lave en nød opstigning med instruktøren. Men trods alt det stod jeg tilbage med mit bevis. Jeg har gjort meget i denne stil i min sportsgren basketball hvor jeg har vundet sjællands mesterskaber, pokal mester skaber og er den første træner der har vundet det uofficielle lille put mester skab. Da der kun var få klubber der havde spiller i alderen 5-7. jeg har taget dommerkursus, er udannet C-dommer og udannet basket træner. Men nu kalder lægevidenskab og jeg er så motiveret som aldrig før der er intet der kan forhindre mig at gennemføre denne drøm og jeg håber denne drøm kan føres ud i livet hos jer.

På forhånd tak
Casper Slots

Det er en masse skrivefeil, men det er du klar over. Det er mye nemmere å lese hvis du retter alle dine feil angående ord og setningsoppbygning, din ansøkning finner jeg nå utrolig vanskelig å lese. Men; jeg blir ikke imponert over din søknad. Du skriver en masse små historer som jeg for det første ikke får til å henge sammen, f.eks. tar du til Lanzarote efter din venns bortgang og ikke får dykke her fordi du er 12 år gammel. Samtidig skriver du

“For blot et par år siden mindste jeg en jævn aldrende kammerat til kræft.”

9 år er for meg ikke et par år, det er nesten halve livet ditt!

Ellers virker det (nok en gang, som mange andre her på siden) at det er legeyrket som er i fokus, men du søker nå på en studieplass. Sett dine egenskaper i relasjon til medisinstudiet.

Du skriver heller ikke noe om hva du forventer av studiet etc.

Jeg synes din ansøkning er svært rotete. Jeg vil anbefale deg å lese Tossens råd til de andre ansøkninger som ligger på denne side. Han skriver en masse gode råd som gjelder nesten alle ansøkninger på denne side.

Du er da for skæg en fyr!