Mulighed for at blive ambulanceredder, som medicinstuderende?

Overskriften er mit spørgsmål. Jeg vil bare høre om det på nogen måde ville give mening at kunne blive ambulanceredder under medicinstudiet, forudsat at man kan få merit for sine fag. Jeg tvivler på at det kan lade sig gøre, men jeg vil gerne høre folks meninger om det her, fordi jeg vil gerne have mest muligt præhospital erfaring til når jeg er færdig :slight_smile:

Fra ug.dk :

Så det korte svar er : nej.

Det lange er: nej, Ambulanceredder/behandler er - heldigvis - ikke noget, man kan komme ind fra gaden af, og give bevis på at man har fået 12 i genetik og anatomi, og så få merit, og starte som. Det er en over 4 års lang uddannelse, hvor man har intensive praktikforløb. Detsuden er der krav ift. hvor længe man skal have haft kørekort.

Dog kan du kigge ind i, om du vil tage dét kursus, som giver adgang til at kunne søge job som chauffør til siddende transport, og måske på sigt liggende :smiley:

Og så jeg ved, at man kan være heldig at få lov til at være med i en anbulance i et par dage, i en frivillig praktik. Det var der flere fra min årgang, der gjorde. :slight_smile:

1 Synes om