Nervøsitet inden UNItest

, ,

Hej
Jeg skal op til Unitesten om et par dage og jeg er rimelig nervøs. Generelt så er jeg hellere ikke særlig god til at slappe af op til en prøve/eksamen. Er der nogen, der har nogle gode råd til hvordan man kan forholde sig rolig både op til prøven og under ?

Hej Maik.
Jeg skal også til unitest om et par dage, og jeg er selv lidt nervøs!
Det er jo kun et tegn på, det er noget der betyder noget for en!
Jeg beroliger mig selv, ved tanken om at jeg har øvet alt det jeg kan, og i sidste ende kommer til at gøre mit bedste. Det skal jeg jævnligt huske mig selv på :wink:
Tog testen sidste år på AU (skal tage den på SDU i år) - og dengang gik nervøsiteten hurtigt over, da testen startede, fordi man sad og koncentrerede sig om opgaverne - og her skal den bare have fuld skrald med selvtilliden, så man ikke bliver usikker og begynder at tvivle på sine evner, eller sidde fast ved en opgave for længe.

1 Synes om

Det er helt naturligt at være nervøs inden testen. Deltog sidste år (og skal igen på lørdag), og det var meget stille og roligt. I stedet for at frygte testen så se den hellere som en test, der kommer til at hjælpe dig med at komme ind på studiet i sidste ende :slight_smile: Jeg synes selv spørgsmålene kunne blive ret kreative og “spændende” at prøve kræfter med. På den måde så forsøg som mig at se det spændende og interessante i det, i stedet for alt det negative. Held og lykke med det, jeg er sikker på det nok skal gå! :smiley:
***En lille tilføjelse: Der er self. også lange tekstpassager, som kan virke kedelige, men det er meget vigtigt stadig at gøre sit bedste og sætte sig 100% ind i indholdet. Sidste gang sjuskede jeg mig igennem mange af de lange tekster og svarede derfor forkert på mange af spørgsmålene. Det var utrolig dumt.

VH. Dan

2 Synes om