Netter vs. Sobotta, engelsk vs. tysk

Hej,

jeg er lige startet på medicin studiet i Odense og jeg har det lidt svært ved at finde ud af hvilken anatomi atlas jeg skal købe. Nogle idear?

Er Netter en bedre idea end Sobotta eller omvendt? og hvis sobotta skal man så købe den tyske udgave?

håber I kan hjælpe,
mvh.Berglind

Emnet har været oppe og vende et par gange

:arrow: Netter VS Sobotta

:arrow: Engelsk vs Tysk

Og hvis du bruger den ganske udmærkede søgefunktion får du faktisk helt op til 19 hits 8)

Mvh
Jens

P.S. hvis du vil have den korte version så er jeg Netter fan :twisted:

Tusind tak :wink:

Og tysk… pga. terminologien

Hey!

Jeg har brugt både Netter på tysk og Sobotta, og jeg kan klart bedst lide Netter… -den er både bedre og billigere end Sobotta :slight_smile:

Til forsvar skal det dog siges at Sobotta også kan fåes med “normal” latinsk nomenklatur

Go Netter :up:

Hej!

Jeg går pt. på 3. semester, men var med på dissektionsturen, hvor vi i et par uger kom godt omkring i atlasene.

Jeg har brugt Netter (tysk, odont-bogladen ca. 700kr) og synes godt om dens oversigtbilleder. Til de mere raffinerede detaljer brugte jeg sobotta.

Jeg har nu også købt Rohens fotografiske atlas som jeg også brugte dernede (det var gpodt nok lånt), og som jeg syntes godt om.
Det kan du købe hos Amazon.de i paperback for 450kr ny, mod bogladens 1100 kr i hardback…Det ER med den tyske nomenclatur, og særdeles velegnet til spot.

nå, det var my 2 cents…