Neuroscience på AU er djævlens værk og har brug for en reformation af Lutherske proportioner

Neuroscience på AU er virkelig et fag for sig. Jeg har færdiggjort både 1. og 2. semester, og okay, VSK var ret dårligt sammensat, men hold da op. Neuroscience er virkelig noget for sig selv. Det er decideret elendigt. Super ringe. Virkelig dårligt.
Lærestoffet er lort. Undervisningen er lort. Pensumafgrænsningen er lort.
Det er ukoordineret, misvisende, ikke entydigt, et felt under udvikling hvor intet er sikkert og der forventes helt simpelt for meget af os.

7 Synes om

Please protester sammen med din årgang, så de kan nå at forbedre kurset før vi andre kommer til at have det kursus :smiling_face_with_tear:
Skriv gerne det du skrev her i kursusevalueringen + mobiliser dine studiefæller til det samme

1 Synes om

Øv at det ikke er blevet bedre. Mit semester havde et snit på 3 ligeud med 31% dumpede sidste forårssemester. De satte sig ned og ændrede på kursusstrukturen efter det. Tror du, du havde foretrukket at have neuro intensivt på første måned, som vi havde det?

Puha, 31% lyder jo også absurd højt.
Tror ikke jeg havde foretrukket neuro så intensivt som i har haft det. Er vinterstart, så var godt og grundigt udbrændt efter 2. semester tilbage i start Februar.
Problemerne er mange mht. neuro. Undervisningen er elendig, flere af vores undervisere har været Ph.d. studerende som heller ikke selv har haft styr på stoffet, når man tjekker svarene på tidl. eksamenssæt kan man se de stiller det samme spørgsmål flere år, men for some reason er svaret forskelligt.
Det er svært at navigere i hvad der er sandt og falsk, det er svært at vide hvor man skal ligge sin tid, og det er svært at vurdere ens niveau da der er stor diskrepans ift. sværhedsgrad blandt opgaverne.
Nogle af emnerne er så ringe beskrevet at man nærmest er mere forvirret efter at have læst siderne, bla. amygdala/hippocampus-limbic system i Brodal.
På 3. har man både neuro og Molekylært princip guf, og kontrasten mellem de 2 fucking fag er gigantisk.
Neuro er så sindssygt dårligt koordineret i sammenligningen med det andet fag, i hvilken verden neuro kun er 10 ects point i dont know, men det tager uironisk lige så meget tid at læse som molekylært guf.
Det var dagens rant selv tak, når den her eksamen er overstået skal jeg have et hundreedendedende bajer og et hundrrenededende øl, hej.
Skud ud til hvem end der læser det her og skal have neuro, good fucking luck, håber kursusansvarlig giver det en gevaldig opdatering.

3 Synes om

I feel you :upside_down_face: er også vinterstarter og var selv ekstremt udbrændt efter anatomi. Valgte at sige “fuck it” og tage den på 6. semester i stedet. Var på ingen måde klar til en hård eksamen så hurtigt igen, så jeg holdt fri for at bryde den onde cirkel og starte frisk i hovedet til biokemi, hehe. De fleste jeg kender splitter alligevel 6. semester, så jeg ser det bare som et nyt fag :person_shrugging:

1 Synes om

Excited The Goldbergs GIF by HULU

Studerende fra alle andre universiteter vedr. det her post :rofl: :rofl:
Håber i klarer den :cowboy_hat_face:

9 Synes om

fucking smart egentligt, skulle jeg virkelig bare have gjort
okay til alle på 2. semester, gør det som fsjur skriver lol

Neuro er det værste man nogensinde kan udsættes for. Hvis du synes anatomi er svært så gang det med 100000 :skull::skull::skull:

4 Synes om

Jeg har en teori om, at eksamen ikke havde været så slem, hvis det ikke var for multiple choice med minuspoint. Har aldrig i mit liv hørt om nogen andre, der decideret giver minuspoint og fratrækker et rigtigt svar fra en anden MC-opgave. Altså what??? Man kan mere end man tror, og man har ofte ret i sin spotviden, men tør man så risikere -1 point for at svare forkert? Især i opgaverne hvor man skal placere ord på blanke steder f.eks. Hvis man lige er i tvivl om to og bytter om på dem, så hovsa! -2 point :skull::skull::skull: for så ikke at tale om ja/nej-opgaverne, som er de vildeste snydespørgsmål

1 Synes om

Stort bump. Har lige været oppe, jesus kristus. Hvis man bytter om på to strukturer som ligger meget tæt op af hinanden/pilene er dårligt placeret går man fra at have 10/10 til 6/10 korrekte.

1 Synes om

off-topic:
trådtitlen fortjener :star2: :star2: :star2: :star2: :star2: :star2: for underholdningsværdi (på trods af al afmagt den signalerer)

8 Synes om

Krydser fingre for, at det gik godt, og at du kan lægge det lortefag bag dig for altid

2 Synes om

Jeg var en af de første, der havde neuroscience. Dejligt at høre det stadig sejler, selvom alle semestre klager :upside_down_face:

4 Synes om

Jeg havde neuro i F21… Vi lavede en fælles klage for årgangen og studenterrådet var med inde over og det hele… Der var endda 4 sider med forslag til forbedringer… Dejligt at høre, at det kan betale sig at evaluere, eh :sweat_smile:
Eneste grund til at jeg bestod reeksamen var, at de udleverede 1/6 af besvarelsen sammen med opgavesættet :upside_down_face:
Men bare rolig! Det værste er ovre efter neuro, imo - der kommer alt muligt fedt nu! Hæng i :sunny:

2 Synes om

Jeg har også lige været oppe. Og jeg kunne ikke være mere enig. Det er mig ubegribeligt, hvor mange sindssygt dårlige evalueringer det kursus får ift. hvad der sker af forbedringer. Og hele princippet med MC-delen er jo komplet meningsløst. Det siger ikke noget om fagligheden, men bare om folk tør satse. Og i hvilken verden skal man straffes for at komme med et kvalificeret bud (for det er trods alt sjældent man lukker øjnene og tager et vildt gæt. Som regel vælger man jo det, der giver bedst mening)? Åbenbart i verden af neuroscience på AU🤡 Jeg håber virkelig for de kommende studerende, at kurset får en HÆFTIG opdatering, for hvad end det er for nogle opdateringer, de synes, de har lavet indtil videre, er de ikke til at få øje på.

3 Synes om

Det gik bedre end forventet, endte på et 10-tal til trods for nogle frustrerende True/False spørgsmål.
Håber 4. er lidt mindre frustrerende at komme gennem

1 Synes om

Godt klaret! 4. semester syntes jeg var dejligt. Epi er easy. Fysiologi kan være lidt op ad bakke at fatte, men der er ikke så meget udenadslære. Bogen er lidt træls i og med at de bruger mange sider på at forklare noget, som kunne forkortes en del. Information overload som overskygger vigtige pointer og fjerner overblikket. Læseperioden over vinteren føltes virkelig lang, nåede at begynde at kede mig helt. :sweat_smile:

1 Synes om