Noter modul 7 købes

Hejsa,

Jeg er interesseret i at købe holdtime noter og forlæsning noter for modul 7 fra en studerende fra sdu.

pga. sygdom kan jeg desværre ikke møder op til undervisningen og må tage denne her semester med hjemmelæsningen. og vil derfor meget gerne bruge nogle evt. noter som guide…

Håber der er nogle der ude der er interesseret i at sælge/udleje deres noter ud… jeg er også villig til at betale for at få en kopi af det, hvis det er.
Det betyder virkelig meget for mig…

Med venlig hilsen
Stud.med. fra SDU

Hej Sandra?

Jeg har en mængde billeder som er taget af diverse tavler til holdtimer, som jeg kan sende til dig på mail.

Dengang jeg havde modulet, havde forelæseren Anthony Carter lavet grundige resumeér af sine forelæsninger i tekstform. Hvis ikke de er tilgængelige på e-learn, så kan jeg også sagtens sende dem til dig. Kan dog ikke hjælpe dig med noter, da jeg skrev dem i hånden i sin tid.

Og så har jeg naturligvis også svar til anatomispørgsmålene. Men som du sikkert godt ved, så har John ændret i opgaveformuleringerne, så de samme spørgsmål som beskrevet i hæfterne, ikke kommer til eksamen. Det var allerede tydeligt til modul 9 eksamen i foråret 2011, og har sikkert også været det på modul 5 og 7.

Hej DrBonde,

Hvor er jeg glad for at få noget response tilbage.
Jeg vil meget meget gerne har de billeder og tekst-resumerne du taler om… Min email-adresse er [email protected]
så hvis du kan sende dem over email vil det være super!
Men hvad kan jeg give for dem? :slight_smile: du kan måske sende mig din konto nr. og det beløb du tænker dig så sender jeg dig pengene via net bank =)
eller jeg kan også mødes på wb eller uni og udvekler noter med penge :slight_smile:

ang. de anatomi ændringer har jeg desværre også hørt om, men jeg har dog stadig tænkt mig at lave de anatomi hæfter eller rettere sagt standard svar til dem… for går udefra at de stadig dækker pensum? (eller skal jeg måske droppe det helt tror du?)

og er du interesseret i at sælge dine noter fra hold timen som du skrev med hånden? eller lej dem ud hvis du selv skal bruge dem senere?
tror nemlig at hele læsningen vil blive nemme hvis man har en slags facit-liste.
men nu må jeg være ærligt og indrømme at jeg ikke fik tjekket alle hold time opgaverne på black board, endtil videre har jeg kun adgang til cases opgaverne og såvidt jeg kan så er de redgøre og beskriv agtig spørgesmål… indtil videre er det ikke noget man skal regne ud… men det er d et, der skræmmer mig hvis der er nogle regne-opgaver i farmakologi eller biokemi (for i så fald er man jo nødt til at lære metoden til hvordan en bestemt ting kan løses regnes…)…
Kan du mon husker om der var nogle regne opgaver??
Håber at det er okay at det blev et længere indlæg, men det er simpelthen så rart at spørge en der har gennemført det og ved hvad man skal kaste sig i krig med :slight_smile:

Hilsner
Saandra

Du må få det jeg har på digital form kvit og frit :slight_smile: - Du får en mail senere i dag.

Jeg er imidlertid meget øm overfor mine noter, så jeg håber der er en venlig sjæl derude, der måske har taget noter digitalt der kan hjælpe dig.

Det er en god idé at lave hæftet (var der 2 hæfter på 7’eren?). John varierer spørgsmålene ud fra disse, de er stort set basis for pensum. Så gå ikke i panik, hvis spørgsmålet lyder helt fremmed. På 9’eren kan jeg huske han spurgte til en definition af en blødning mellem dura og arachnoidea. Det spørgsmål kunne man også kun besvare, hvis man havde læst bøgerne grundigt (det blev også repeteret til holdtimerne). Så han spørger kun ind til pensum, men kan altså godt finde på at lave et spørgsmål som kræver et helt anden type svar, end man er vant til efter et par år med samme måde at have anatomi på.

Så vidt jeg husker er den egentlige regning i farmakologi på modul 8. Dog bruger man holdtimerne på at udregne forskellige ting, men jeg erindrer ikke at man skulle udregne noget til eksamen. Det kan dog anbefales at sætte sig ind i bl.a. Schilds konstant og den formel som er tilknyttet dertil. Jeg kan ikke love at de andre formler fra farmakologi-forelæsningerne ikke på en eller anden måde kommer til eksamen (fx ifm. et MCQ-spørgsmål), men umiddelbart er mange af formlerne på modul 7 blot af forklarende karakter. På modul 8 får du at vide, hvilke formler du skal kunne huske og bruge til udregning.

Hej DRBonde :slight_smile:

Jeg siger mange tusind tak for din hjælp for de mange fantstisk tekst-noter fra AC… =)
sig endelig til hvis jeg kan hjælpe/gøre “gengæld” på en eller anden måde.
håber også på en venlig sjæl derud med hold noter:D

Er virkelig glad for at høre at der er ikke så mange regne opgaver med i modul 7 og kan klares ved hjemmelæsningen. har faktisk overvejet at tage 10eren eller 12 i stedet for 8 hvis de kan klares ved hjemmelæsning… skal snakke med min studievejleder om det tror jeg =)

Jeg har tænkt mig at lave hæfterne og håber på at de dækker pensum… jeg får ikke så meget udeaf at læse i selve bogen tror jeg…

men mange tak endnu engang for din tid og hjælp :smiley:
(jeg kan rigtig godt lide de der dansk-tekst resumer af AC så kan man lige double tjekker om man kan det væsentlig og forhåbentlige er det det samme han siger til sine forlæsninger… så jeg går ikke klip af særlig meget der … :stuck_out_tongue:

Tusind tak
Saandra

Mjello, jeg er kendt for at kaste om mig med links inde på vores mediciner huskeregler, men smider dig dem nu lige alligevel.

FNKS.org, har MANGE noter liggende om alt hvad hjertet begærer og det er fint bygget op med inddeling efter moduler

Asmabashir.com, fantastisk ung dame der er ufattelig sød at smide sine egne noter op, mange af dem er også blevet rettet af underviserne. (gjorde jeg bestod modul 5)

Manan.dk pretty much ALT check fysiologi kompendiet der svarer på det meste også…

som et lille spørgsmål vil jeg MEGET gerne vide hvad du gør med færdighedstræningen som jeg mener er obligatorisk?

mange tak for al de her links…
google dem lige :slight_smile:

tager den senere… man kan åbenbart godt melde sig til selve eksamen i biomedicin sporet og så tager færdighedstræning sammen med et andet semester.
men har også hørt at modul 8 er svært at klare på hjemmelæsning så skal nok lige ringe til studievejlederen og få tjeck på tingerne! :stuck_out_tongue: