Noter / notesamling - hvad gør I?

Jeg påbegynder hoveduddannelse i almen medicin og min plan er nu mere målrettet og ensartet at udarbejde noter / guidelines / fif / gode råd til mig selv.

Jeg er næppe den første der får tanken, men jeg er interesseret I at høre hvilke medier I gør brug af?

Evernote, dropbox, google disk/docs, mendeley etc?

Jeg savner et system der kan det jeg gerne vil kunne. Men måske har jeg overset det?

Jeg vil gerne kunne overføre billeder taget i farten, dokumenter (doc+pdf).

Derud over vil jeg gerne kunne overstrege i dokumenter og tilføje noter i pdf-dokumenter - det tillader mendeley. Der ud over tilføje tags til artikler og søge i indholdet i dem selvom det er pdf dokumenter.

Jeg skal kunne organisere mine noter i flere niveauer:
Endokronilogi
–Sukkersyge
----Type 2

etc…

Jeg vil også gerne kunne oprette min egne noter og f.eks. tilføje billag. Hvis jeg f.eks. opretter en kort guide til for højet stofskifte men gerne vil tilføje IRFs anbefaling som billag.

Systemet skal også give webadgang og ikke kræve at jeg har installeret en speciel komponent.

Jeg søger altså en kombination af et content management system og en blandning af mendeley/Evernote. Der er som jeg kan se det - en lille gråzone mellem de 2 systemer.

Hvordan gør I?

Samlet set er jeg glad for mendeley - men deres webinterface stinker… Feks. understøttes der ikke submenuer på hjemmesiden.

Sådan ser det i desktop clienten

Sådan ser det ud i webclienten

Og det bliver jo et rod når strukturen med tiden bliver større.

Desuden understøtter mendeley ikke billeder.

Den var vanskelig, jeg prøvede en gang noget lignende, og så blev jeg så desperat over hvor hurtigt alle retningslinier ændrer sig at jeg bare måtte opgive. Nu lever jeg højt på www.legehandboka.no men den er godt nok heller ikke for alle…

Nu ligger alle mine noter i word, og pdf, jeg har navngivet dem lidt på samme måde som du har foreslået, for eksempel endo-diabetes2.pdf eller kardio-atrieflimmer-chads2.docx
På den måde organiseres dokumenterne af sig selv med windows, og der er udmærket søgbarhed og kompatibilitet. Smartphone er ikke min ting dog.

Ja, det er et dynamisk fag vi har :slight_smile:

En ordentlig stak dokumenter bliver for rodet for mig tror jeg…

Mendeley er nok aktuelt den bedste løsning for mig - jeg vil i hvert fald nødig undvære muligheden for at tilføje tags til en artikler/guidelines…

Men det er ikke optimalt…

Hmm

Selv synes jeg, at Evernote har nogle vildt gode punkter - især det med den konstante synkronisering, og egentlige “notatform” er jeg kæmpe fan af, men jeg har endnu ikke fundet en måde, som lader mig organisere noterne i ordentlig form, så derfor bruger jeg mest bare Word, og så dens notat version, hvor fanebladende er super. Det giver et okay overblik over tingene, og jeg kan selv lave faneblade, men jeg er stadig nødt til at have flere dokumenter, da jeg synes det bliver for rodet, da man her heller ikke kan lave undergrupper,

Det kunne være man skulle prøve Mendeley?

Hvad er grunden til, at du ikke konstant bruger desktopklienten frold?

Jeg ville ønske at OneNote ville virke på Mac, det har alle dage været min personlige nr. 1!

Jo, det kan jeg jo fint gøre, men rundt på afdelinger og sådan - der kan man jo ikke installere programmer når man sidder på skiftende computere…