Noter til KU 1.semester bl.a. Hole's

Hej derude!

Så blev det juleferie, men glæden var kort, da det viser sig, at eksamen ligger i midtjanuar.

Jeg er på 1. semester på KU, og vi skal op til en såkaldt integreret skriftlig eksamen i Humanbiologi og kemi.

Nu sidder jeg så her et par dage inden juleaften og tar lidt forskud på “glæden” dvs. eksamenslæsning som for alvor går i gang efter jul. Vi har en utrolig god bog som går under dæknavnet “Hole’s”. Rigtig lækker bog faktisk, og jeg er startet fra begyndelsen for at repetere det hele, og har fået den ide at jeg vil skrive noter til det hele.
Men jeg kan godt se allerede nu, at det er et projekt som tager meget ekstra tid, så jeg håbede lidt på at kunne finde et sæt komplette noter til bogen, da det er en bog som er blevet anbefalet flere år nu på KU til det første semester.

Jeg har ledt på manan.dk og har forhørt mig rundt omkring, men indtil videre har jeg ikke kunne finde et komplet sæt noter - som er computerskrevet.

Så hvis der nu er en som ligger inde med det jeg søger, så er vi rigtig mange fra 1. semester på KU som vil blive glade for den ekstra julegave.

Go jul!

Thomas

Ps. gode noter til første semesters kemi er også noget der vil blive sat pris på.

Jeg vil forslå at du selv bidrager med egne noter til MedNote.dk
http://mednote.dk
Så kan du få andre med på ideen, og fordele arbejdet med at skrive noter til forskellige kapitler.

mvh
svend

Jeg skal gerne dele ud af egne noter, men der burde være andre end mig som skriver noter til det fag? eller…

Man må starte et sted, og så kan du koordinere det med dine klasse kammarater.
Det er derfor mednote’s motto er - Bidrag til fælles viden.
Hvis du ikke begyndet kan du ikke forvente at andre vil bidrage.

mvh
svend

Jeg er meget interesseret i at høre fra folk - også udover hr. gundestrup - som har kendskab til - eller er i besiddelse - af “maskinskrevne” noter til KU’s første semester dvs. rigtig gerne Hole’s men evt. også kemi.
Jeg repræsenterer mange studerende fra min årgang, så det vil være en stor hjælp.

“Hvis du ikke begyndet kan du ikke forvente at andre vil bidrage.”…nå, det ved jeg nu ikke om jeg er enig i. Jeg kan jo evt. bidrage med andre ting som f.eks. kemirapporter hvis emnet skulle bringes op.

Jeg vil personligt forsøge efter evne at supplere noterne, så vi får lavet et super kompendie.

præcis det er det hele konceptet bag mednote er, man fælles kan lave noget, og opdatere dem, uden at de ligger I en wordfil, som man har fået af en gennemen en anden, som lavede dem til studie ordningen 1986…

Du/I er mere end velkommen til at lave en kemi 1 sem Ku side, hvor I lægger jeres rapporter op.
Eller human biologi noter eller ligende.

mvh
svend

Men hvis du repræsentere mange, så kan I bare tage et kapitel hver, lave noter til det, tager ca 1 dag, og så lægge det op, og hvis alle gør det, har I lavet et super kompendium i løbet af en dag.

mvh
svend

Vi brugte ingen noter på 1.sem. Det er nemlig mere eller mindre hele holes, der er pensum, - hvilket sådan set også er rimeligt overskueligt, det den “kun” er 600 sider langt. Dette er nok en af grundene til, at der aldrig er nogen der gidet at lave et omfattende notesystem til bogen.

En anden grund er, at holes faktisk er “født” med ret omfattende hjælp til eksamenslæsningen: Der er i starten og slutningen af hvert kapitel en lang række spørgsmål til kapitlet - disse brugte min læsegruppe som grundlag til gennemgang af kapitlerne. Kan du svare på alle disse spørgsmål, skal du nok bestå humanbiologidelen (vi bestod alle).
Desuden findes alle kapitlerne faktisk på noteform i slutningen af kapitlerne. Her er de vigtigste pointer summeret op på omkring 1 side. Jeg lover ikke, at det er nok til at kunne bestå eksamen at læse disse, men er du i tidspres, er det ihvertfald en måde at få et fint overblik på.

Et sidste råd er at printe alle eksamensopgaverne fra tidligere år ud, og så løse dem. Det får man virkeligt meget ud af, og man har en god ide´om hvad man år ind til.

Håber du kommer pænt igennem. 1.sem eksamen er ikke så slem, som den ser ud på forhånd - det bliver meget værre :slight_smile: (læs 3. sem)…

JC

Hej

Er der nogle der kan fortælle mig hvor man kan printe eksamens opgaver ud.

sund.ku.dk
uddannelse->uddannelse->medicin->eksamen->rette vejlidninger

have fun, alternativt ligger alle tidl opgaver spredt ud over mfi, ami og andre mere eller mindre logiske institutter.
God jul

mvh
svend