Obligatoriske dage SDU

Vil nogen være behjælpelig med at fortælle mig hvad der er af obligatorisk mødepligt for alle kurser ved B1 og B2

1 Synes om

Sådan som jeg husker det (og jeg satser på, at der nok skal blive tilføjet ekstra, hvis jeg glemmer noget), så er det egentlig kun studiestartsopgaven, hvor der er obligatorisk undervisning. Resten vælger du selv til/fra, men for eksempel akut beredskab kan være rart at deltage i, i hvert fald i de timer, der foregår på OUH.

Tak for svar. Hvordan fungerer studiestartsopgaven? Og hvad sker der hvis man f.x misser enkelte gange, men er “med online”

At misse pga. sygdom var ikke som sådan et problem, men der var ingen i min gruppe, der fik lov til at deltage online. De er ret strikse med det, men jeg var aldrig selv en af dem, der forsøgte at få lov til at deltage online, så om det lykkedes for nogen kan jeg ikke udtale mig om.

Vil du kort beskrive hvordan det helt præcis fungerer? Altså hele setup i studiestartsopgaven?

Den del af dit svar overså jeg da fuldstændig.

Opgaven laves i grupper, og der afholdes en del timer i starten af B1, hvor fysisk fremmøde er obligatorisk.

Du får et område du skal undersøge, lad os bare sige en eller anden behandling af en lungesygdom. Opgaven går ud på, at man skal litteratursøge og finde frem til kilder, der så bruges til at udforme en undersøgelse du, teoretisk, ville lave for at undersøge effektiviteten af en eller anden behandling for den her sygdom.

Kort sagt, så skal du: Finde på en “fiktiv” undersøgelse på baggrund af eksisterende forskning. Derfor skal du kunne finde, læse og forstå forskningsartikler.

Jeg har vedhæftet de kompetencer SDU mener at du burde have efter sådan en opgave.

Hvornår havde du kurset?

Jeg havde kurset F22, hvor det også var gældende med obligatorisk fremmøde 8 ud af 10 gange til “Ekstremiteter og columna”.