Odense, København, Århus

[quote]Hvad giver SDU:
Lille intim årgang (hvis man kan kalde 90 mennesker det?)
Rimelig nemt at få noget at bo i
Lækre studiefaciliteter - dem i Winsløwsparken.
God klinisk undervisning
Lidt mindre detaljerytteri [/quote]

Hey Frold. Jeg ska selv læse på SDU fra 1. Feb. ville bare høre om du kunne uddybe “mindre detaljerytteri”

jeg kan kun give Frold ret… jeg har godt nok ikke læst medicin på KU, men fysik… derudover mener jeg at SDU har et par andre fordele: nemlig kontakten med andre studieretninger på 1.del det savnede jeg meget på KU, hvor de eneste man så på uni var andre fysikere og folk der var endnu mere sære (det samme gør sig gældende på Panum, hvor der kun er læger, tandlæger og andet godtfolk)

Men jo Odense er ikke en storby - den er hyggeligt, bevares, men ikke noget stort sted at færdes. Til gengæld kan man købe en 40 kvm ejerlejlighed til omkring 3-350.000 kr.

Kan man klare at leve i en mindre by vil jeg klart anbefale Odense fremfor KBH.

hygge!

Hauge

Er personligt 6. sem studerende ved KU, ny studieordning. Som de fleste andre påpeger er spørgsmålet om hvilken institution der er den bedste i høj grad individuelt variabelt. Da min kæreste har læst 8 semestre i århus, og udfra den viden jeg har om forholdende i århus herfra, vil jeg personligt foretrække AU frem for KU. Ny studieordning på KU er virkelig blevet en underlig størrelse. Trods de ellers gode intentioner er det min opfattelse, at et fag som medicin ikke umiddelbart er egnet til integreret PBL undervisning på bachelordelen. Ideen er ellers udmærket, men er tids- og ressourcekrævende. Desuden er ideen om ikke at ville udlevere et fast pensum til de studerende absurd og kilde til mange frustrationer for de studerende på KU. Ergo: ville foretrække århus frem for kbh fordi, det her ikke fremtræder som en institutionel hemlighed hvad man forventer sig af de studerende til eksamen, men tværtimod er klart formuleret.

[quote=“Diemer”:3nzhjw7t]Nej. Men de fleste mener jo deres sted er det bedste
[/quote]

Præcis! Og med chancen for at jeg kommer til at lyde som en sur ged her, så er det altså et lidt kedeligt emne dét her. Dels har det i den tid jeg har været tilmeldt forummet været oppe gang på gang på gang - og dels fordi de sjældent munder ud i en saglig diskussion.
For mig at se er det på højde med de stræbende/ivrige (vælg selv) kommende studerende, der både halve og hele år før studiestart spørger om pensum, studieplaner og bøger.

Nu dét så er sagt, så får i her mit besyv med i diskussionen:
Jeg mener at der er tale om en sten-saks-papir situation. Jeg tror ikke at du definitivt kan vælge “den bedste” institution at studere ved - det kommer an på hvilken kategori du søger, samt hvad dine krav og forventninger er :stuck_out_tongue:

Vh