Odense- supplering

hei!

jeg har søkt på studier i Danmark. bla. medisinstudiet.
denne uka hadde jeg min siste matteeksamen, en eksamen som gikk veldig dårlig. jeg får ikke vite eksamensresultatet før i slutten av juni, men jeg blir kanskje nødt til å supplere matte A-nivå på ny.
jeg har forstått det sånn at det er mulig å ta sommersuppleringkurs i Odense. er det noen her som har erfaring med sommersuppleringskurset? hvordan fåregår undervisningen, eksamen osv?

sommersuppleringskurset varer i en måned, og jeg må i så fall finne en boplass i Odense den måneden. er det noen som vet om det er mulig å leie boplass for et så lite tidsrom?

på forhånd, tusen takk!
Hilsen Marianne :slight_smile:

Hej,

Jeg har selv taget supleringskurser og de er rigtig effektive, hvis man hænger på! Jeg har dog ikke erfaringer med “turbo”-fagene der tager en måned, men har hørt fra medstuderende at det fungerer rigtig godt med så koncentreret læsning. Du kan læse mere om suplering her http://www.odensekatedralskole.dk/gsk.htm
Så vidt jeg kan se ser det ud som, at sidste tilmeldingsfrist til kurserne var i marts, men prøv at tage kontakt hurtigst muligt - det kan jo være der stadig er pladser ledige… Eller måske de kan skrive dig på venteliste. Lykke til! Hvis du har andre spørgsmål skal jeg nok forsøge at besvare efter bedste evne.

Lige en update!

Her er en e-mailadr. du kan henvende dig på for mere info

GS-vejleder Per Juul Schmidt.
Odense Katedralskole
Jernbanegade 34
5000 Odense C

Per Juul Schmidt kan kontaktes på 6311 6840 (uden for kontortiden 6612 2240)
eller på e-mail: [email protected]

takk, Esben! :slight_smile:

kan jeg spørre hvilke fag du supplerte? matte?
jeg har supplert matte, kjemi og fysikk her i Norge dette året. her varer et suppleringskurs i ca 4 måneder. i norsk matte A-nivå lærer vi om integralregning, diff.likninger, følger og rekker, trigonometri, vektorer, romgeometri og forskjellige integrasjonsmetoder. det er kanskje dette som skal læres i dansk matte på a-nivå også?
i så fall kan jeg en del av dette fra før, og hadde kanskje komt meg igjennom et “turbokurs”.

Så lidt!

Jeg havde Mat., fysik og kemi, og de varede også de her 4-5 måneder. Vi havde også de emner du beskriver fra matematikken, så jeg er ikke i tvivl om at du vil kunne klare sådan et sommerkursus - så vidt jeg ved har man 30 skoletimer i ugen. Så vidt jeg kan se starter turboholdet d.12.7 med skriftlig eksamen d. 12.8… de mundtlige planlægges sikkert først ved kursets start. Jeg har som sagt hørt meget godt om disse kurser, så bare tag kontakt til GS-vejlederen Per Schmidt og se om han kan få dig ombord på et af holdene.

så bra!

da har jeg bestemt meg. - hvis matteeksamen som jeg hadde denne uken ikke er bestått, så blir det suppleringskurs i Odense i sommer.
takk igjen. :slight_smile:

nå er det Eurovision Song Contest på TV- i fjor var det Norge som vant, så i år bør det være Danmark sin tur.
Heia Danmark! :slight_smile:

Godt at du kunne bruge infoen - men jeg tror du skal tage kontakt nu for at kunne komme på et matematikhold… Det ser ud til at tilmeldingsfristen er udløbet, så det er nok en god ide at skrive en mail til Per Schmidt med en gang. Lykke til!
Skulle du få brug for yderligere hjælp så skriver du bare.
:up:

ja, jeg leste også at forårskurset (?) hadde frist for påmelding i mars, sånn som du sa.
men sommerkursene hadde påmeldingsfrist 5.juli. tror jeg. jeg skal skjekke en gang til.

god helg!

ok - måske jeg ikke læste det helt så grundigt. Men så er der jo ingen alarm - held og lykke med din eksamen. Med hensyn til et sted at bo i Odense, så ved jeg at nogle studerende fremlejer deres lejligheder for korte perioder til f.eks. udvekslingsstuderende, hvis de selv er på sommerferie eller lignende, så måske det er en mulighed for dig.

God weekend til dig også.

Hvorfor vil du egentlig supplere et fag du allerede har haft? Den karakter du får ved suppleringen kommer jo alligevel ikke til at stå på dit eksamensbevis. :?:

hvis man ikke består er det vel en helt naturlig følge at man tager faget om… eller hvad? :?: med mindre reeksamen er en mulighed på uddannelsesstedet…

I dk er det jo sådan at man godt kan dumpe et fag og alligevel blive student (dvs. uden at tage faget om)… jeg ved dog ikke hvordan det foregår i norge…

Bevares, men kravene til medicin og biomek er jo, så vidt jeg forstår, at matematik, fysik, kemi osv på de respektive niveauer skal være taget OG bestået.

jeg har søkt på medisinstudiet i Danmark, og må da ha matte på A-nivå, Kjemi på B-nivå og fysikk på B-nivå for å kunne bli tatt opp på medisinstudiet. (stemmer ikke dette?) karakterene mine på vitnemået (eksamensbeviset?) er gode, men jeg har ikke hatt matte a-nivå, kjemi og fysikk tidligere, og var derfor nødt til å supplere i disse fagene for å kunne søke på medisinstudiet.
kjemi og fysikk gikk bra. matteeksamen hadde jeg denne uka, og det er godt mulig at jeg strøyk (dumpet?) på den eksamenen. hvis jeg ikke får godkjent min matteeksamen, så har ikke jeg matte på a-nivå, og har vel ingen mulighet for å komme inn på medisinstudiet?
jeg har bestått matte på b-nivå tidligere.

hva mente du med at man kan komme inn på studiet uten å ha bestått eksamen?

marianne :slight_smile:

Ja så skal de vist bestås. Jeg troede at du endnu ikke var student endnu.

da er vi enige