Odontologi eller medicin?

Halløj, nogle der har erfaring med at skifte fra medicin til odontologi? Hvorfor skiftet I, og er I glade for jeres beslutning?
Venlig hilsen,
En der tvivler på om medicin var den rette beslutning

1 Synes om

Må jeg spørge, hvilke overvejelser du har til hvorfor du vil skifte? og evnt. hvad du vil finde hos tandlæge-studiet?
Bare af ren interesse, fordi jeg selv tvivler på medicin :slight_smile:

Egentlig fordi der er en god livsstil som tandlæge, og man arbejder udelukkende dagtimer. Som læge er det svært at undgå nattevagter, som jeg har lidt problemer med. Jeg har dog altid haft interesse inden for sundhed, så det har altid været enten odontologi eller medicin. Jeg ved bare ikke om jeg kan holde ud at tage et stort ansvar som læge samt, hvis jeg vil gerne leve et mindre hektisk liv, så ville odontologistudiet være mere oplagt at studere.
Hvilke tanker gør, at du tvivler på medicin? :slight_smile:

Tror at arbejdet som tandlæge er mildere end arbejdet som læge. Netop fordi du undgår alle vagterne. Største ulempe ved tandlægefaget synes jeg er ensidigheden og den fysiske arbejdsstilling man skal sidde i dag efter dag. Men det er jo noget med at forhøre sig hos andre tandlæger om de mener at det er et problem.
En fordel som læge er jo at du altid er sikret job. Der ved jeg ikke hvordan det ser ud som tandlæge?
Og når vi nu snakker job tror jeg godt at vi kan erkende at tandlægerne er væsentlig bedre betalt end læger. Og netop løn-aspektet er ikke at negligere. Startlønnen som tandlæge er væsentlig højere end som læge, det samme er lønnen efter 5 år. Speciallæge med egen praksis tjener formentlig det samme som tandlæger, men hospitalsansætte læger gør formentlig ikke. Dette er ikke noget jeg har undersøgt så hvis jeg tager fejl omkring lønnen må en eller anden endelig sige til.

Dbh.
KmK