Odontologi kvote 2 - er der håb forude?

, , ,

Hej,

Jeg har nu fået to afslag på optagelse til odontologi-studiet samt medicin. Jeg søgte første gang i 22 og igen her i år 23’. Jeg har et kvote 2 fagsnit på 10,8 (jeg søger kvote 2, da mit gymnasiegennemsnit kun er på 9,7). Drømmen er at optages på odontologi-studiet på AU. Jeg er nu begyndt at arbejde i en tandlægpraksis på fuldtid. Til marts har jeg arbejdet i 7 måneder.
Når man henvender sig til AU, for at høre om det er tilstrækkeligt eller om de vægter andet arbejde højere, så får man forklaringen: "Det er en individuel helhedsvurdering af alt det medsendte dokumentation’.

Hvad tænker I min chancer er for at optages på AU i 24? Sidst optagne sidste år endte med et pointsum på 11,2 - altså summen af fagsnittet samt point fra relevante kvalifikationer.

Det har virkelig kostet en masse frustrationer, ikke at vide hvad man kan gøre for at komme ind på studiet. Man ender nærmest med at miste håbet, selvom man er marginaler fra at blive optaget.

Jeg ved ikke med Odontologi studiet, men det lyder til med din erfaring samt fagsnit, at du i hvert fald godt kunne komme ind på Medicin på AU, men som sagt, kender ikke kritierierne for Odontologi

Emnet er ikke relevant for kommende studmed eller inden for sidens målgruppe.

Låser emnet

2 Synes om